Goed, dit is mijn laatste publieke reactie hierop als "vertegenwoordiger" van dit forum.
De rest regel ik wel via PB.
Ik ga je je vraag anders stellen: is een monopolie een goede zaak?
Wat mij stoort is, is dat het ooh zo makkelijk is om kritiek te spuien: "er gebeurd niets in Belgie, de Belgische club bestaat enkel uit arrogante zakken, niemand doet iets in Belgie"
- Ik heb nergens in dit topic commentaar gegeven over het nieuwe initiatief, dus probeer me daar ook niet op vast te pinnen.
- Ik heb nergens op dit forum gesproken over "arrogante zakken" Dat zijn jou woorden dus probeer me daar weer niet op vast te pinnen.
Dit is wat ik gezegd heb buiten het feit dat de CQ niet echt een warm hart toedraagt aan leden zonder oldtimer:
Je hebt gelijk, er zitten een aantal fijne mensen, maar die kan ik ook ontmoeten zonder 50 € aan lidgeld te moeten betalen

Voor dat lidgeld krijg je 2 maal een flauw boekje en een paar € korting op evenementen
Hier krijg je 4 x per jaar ...
Je opmerking ivm mijn site, of het forum van CF is waar, maar dat is ook normaal, als het SCARB forum je prioriteit heeft.. Niets mis mee, maar je geeft wel zelf het antwoord waarom er niets gebeurd.
De SCARB heeft mijn prioriteit pas gekregen na verschillende pogingen om het CQ forum te doen opleven, en nadat ik bij jou ingeschreven was.
Er zijn hopen gemotiveerde mensen ook in Belgie, ik denk bv aan de jaarlijks ontzettend knappe rit in Vlaanderen, de nachtelijke orientatierit in de streek van Namen..
Met 4 mensen organiseren we in Limburg voor de 3de keer op rij een rit (die dankzij de vorige edities toch wel een goede naam heeft verworven), zonder externe hulp, de site run ik op eigen kosten en materiaal. Zes maanden per jaar werken we aan een nieuwe rit.
Daar twijfel ik niet aan, zie mijn Quote hierboven. Maar ik voel me meer thuis bij een Club die wil rijden en waar je waar krijgt voor je geld, dan bij een club waar je de helft van de tijd aan tafel zit en waar je telkens minimaal 30 € per persoon voor moet betalen. Ik zit gedurende de week al genoeg aan tafel met klanten en prospecten, dus dat hoeft voor mij niet echt. Ieder zijn keuze.
Kortom er is ruimte om eens te brainstormen over hoe de dingen in Belgie eventueel wel beter kunnen (morgenavond heb ik daar ook iets voor op de agenda staan) maar er wordt voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen: gezellig gaan zitten bij een goedlopende, buitenlandse, bestaande club, en vandaaruit kritiek spuien op elk ander initiatief...
Nogmaals, ik heb op het nieuwe initiatief geen kritiek gespoten.
Ik hou van een goedlopend initiatief en als die nu toevallig in Nederland zit, dan zij het zo.
[dream modus on]Wie weet komt er ooit nog wel een Belgische tak van de SCARB

[dream modus off]
Proficiat daarvoor
Waarvoor dank.
(Ik was overigens op de storico rally van aflopen zondag met mijn Alfa 33 1.3S uit 1988 en niemand heeft mij uitgelachen of mij weggejaagd)
Das fijn om te horen, zoals ik al zei in de post daarover :
Toch blijft het zonde dat met deze instelling de inspanningen van een aantal gemotiveerde mensen al bij voorbaat in een negatief licht wordt gesteld. Er zijn genoeg mensen op dit forum (mijzelf inbegrepen) die zelf ook best weten hoeveel tijd&energie er in de voorbereiding van zoiets wordt gestoken, en het is dan toch wel jammer dat een rit wordt afgeschoten omdat ze 'niet door de juiste club wordt ingericht'.
Wie schiet hier de rit/organisatoren af ???
Niemand heeft iets tegen de organisatoren, noch tegen hun inzet.
Terecht werd de kritische vraag gesteld waarom een Spider 4 wel maar een 75 niet welkom is en daardoor zijn we bij de CQ terecht gekomen.
Ik wens in elk geval de organisatoren veel succes en veel plezier!