DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Nieuwe remschijven monteren

di okt 28, 2008 18:36

Je kunt ook kiezen voor geventileerde SZ schijven aan de achterzijde tezamen met een modificatiesetje voor de klauwen. Heb ik op m'n 75TS. Of luchthappers in de achterdeuren tezamen met koelslangen en aansluitingen richting de achterklauwen. Als je die aansluiting handig maakt kun je via de koffer eenvoudig je remblokken wisselen. Heb ik op m'n Giulietta.

Er zijn dus meerdere opties, bovenstaand allebei met 105 serie remklauwen.
Dat heb ik dus ook op m'n racer. Alleen nog zonder luchthappers voor koellucht naar de remmerij. Kan je vertellen dat met de huidige set up de temp van de bakolie helemaal over de rooie gaat. Heb er een temp meting op zitten die tot 150 gaat. Loopt regelmatig de schaal uit. Met als gevolg dat je vaker je bakolie moet wisselen. Wat ook een dure grap is. Maar nog altijd goedkoper EN minder werk dan je vers gereviseerde bak slopen.
Komende winter luchthappers met koelslangen maken. Maar of dat afdoende is betwijfel ik.

Gr,
DJ

Het-Licht
Guru
Guru

di okt 28, 2008 18:50

Remblokken zijn er volgens mij ook wel redelijk voor te krijgen, de Volvo 240 is redelijk veel gebruikt in Rallys e.d. vooral inZweden/ noorwegen/ finland.
Dan moet je mij eens gauw vertellen van welk merk want ik heb ook Lucas TRW voor zitten. Op zich een heeeel goed blok maar het mag van mij op het circuit wel iets heftiger...

Wat betreft de achterremmen. Ik liep vandaag te filosoferen (ik was aan het werk... :wink: ) , achterremmen van een SZ zijn toch geventileerd ? Om dat passend te krijgen op de 105 klauwen moet je dan wel een vulstuk hebben en langere bouten in de klauwen. Nu is dat vulstuk geen probleem (me neef is gereedschapmaker/draadvonker), maar waar haal je die langere bouten vandaan ? En ik heb ook eens gelezen op een 1 of andere site waar ze i.p.v. de dure originele SZ schijf een schijf van een 1 of andere Peugeot gebruikten die stukken goedkoper is en daar maakten ze dan de 6 gaten in voor de montage op de assen. Iemand ideeën ???

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nieuwe remschijven monteren

di okt 28, 2008 19:01

Dat van die peugeot schijf heb ik ook eens gelezen. meen me te herinneren dat het een 309 GTI schijf was... Maar als je hier klikt kun je de maten allemaal nazoeken. :wink:

Als je uitzoekt welke bouten je precies nodig hebt kan ik ze misschien wel leveren. 8) Volgens mij had je er maar 2 per klauw nodig, de langere bouten konden hergebruikt worden als de korte.
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op di okt 28, 2008 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di okt 28, 2008 19:02

Bouten zijn origineel rare maat. Draad is M7 maar bout is dikker. Heb zelf jouw oplossing (SZ schijven achter met 105 tangen met vulstuk) en heb de boutgaten geruimd zodat er M8 door kan. Boel zit niu met M8 klasse 12.9 imbusbouten vast. Die kan je gewoon bij de fabory of wurth of betere ijzerwaren zaak halen. Je moet ook aanlegvlak van de boutkoppen nog iets ruimen anders passen die M8 imbussen niet.
De vulstukken heb ik van performatek. Zijn bedoeld voor de originele achterremtangen van 75's maar past ook 1 op 1 op 105 serie achterremtangen. Het is ook zelf te maken maar heb ik zelf de spullen of kennisen niet voor. Dus maar bij performatek besteld toen de dollarkoers nog een stuk gunstiger was.

Gr,
DJ

Het-Licht
Guru
Guru

di okt 28, 2008 19:17

Die vulstukkies zijn aardig aan de prijs, $185,- !!! En dan nog maar over de SZ schijven te zwijgen...

Lunatic
Advanced Member
Advanced Member

di okt 28, 2008 19:25

http://www.arparts.nl/index_tuning.htm

hier staan ze ook te koop
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Het-Licht
Guru
Guru

di okt 28, 2008 19:29

Zie ze zo gauw niet op de site...

Het-Licht
Guru
Guru

di okt 28, 2008 19:39

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 19:55

Mij niet geheel onbekend zie ik... :roll: :wink:

Het-Licht
Guru
Guru

di okt 28, 2008 19:58

Ja idd. :wink:
Kwam dit tegen op zoek naar die truuk met die 309 GTI schijf, kan dat alleen nog niet best vinden.... :x

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

di okt 28, 2008 20:50

Die vulstukkies zijn aardig aan de prijs, $185,- !!! En dan nog maar over de SZ schijven te zwijgen...
Waag er eens een pb'tje aan richting ARparts, zij hebben aan mij originele SZ schijven (Brembo) geleverd en het complete ombouwsetje. Hiervoor was ik alles bij elkaar dacht ik 350 Euro kwijt.
De ombouwsetjes passen idd 1 op 1 op de 105 serie remklauwen.
Om het dan ook nog super te laten remmen moet je ook nog investeren in hele serieuze remblokken en die zijn ook duur....
Ik denk dat het goedkoper is om te investeren in goede remmen en de tijd die je daarmee wint op het circuit dan in extra motorvermogen. Maar ik kan natuurlijk niet in andermans portemonee kijken.
Theo Romeo
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di okt 28, 2008 23:32

Klopt iemand met juiste kennissenkring kan dit natuurlijk goedkoper regelen. Toen de dollar nog 1.50 ofzo stond heb ik het spul besteld, betaald en verder gauw vergeten. Je kan alles wel zelf willen maken maar kost ook allemaal tijd.

Mzzl,
DJ

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo okt 29, 2008 07:41

:lol: :arrow: Klik

ps vulstukjesvoor $185,- valt op zich nog best mee, er zitten ook zeer moeilijk te vinden bouten, remvloeistof bestendige o-ringen etc bij!
Mensen denken te gauw, dat maak ik wel even zelf, ga er maar eens voor zitten!

Krijg te regelmatig mail van mensen die spullen ontworpen willen hebben en denken het product voor minder dan de inkoopprijs van ruw, onbewerkt metaal te kunnen krijgen...... :needcoffee:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 29, 2008 18:11

Roep eens iets over die bouten en o-ringen... zal ik je zeggen of ze moeilijk te krijgen zijn of niet.. :wink:

o-ringen zullen wel Viton moeten zijn, en dan zijn ze gewoon in elke maat zo ongeveer leverbaar. :)

Ook ik heb op het werk vaak last van klanten die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten... :evil:

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo okt 29, 2008 20:40

Roep eens iets over die bouten en o-ringen... zal ik je zeggen of ze moeilijk te krijgen zijn of niet..
o-ringen zullen wel Viton moeten zijn, en dan zijn ze gewoon in elke maat zo ongeveer leverbaar.
:oops: nu zou ik natuurlijk met de billen blood moeten, echter geen tijd, teveel eigen projecten...... dus wie oh wie heeft een setje achterremklauwen op de werkbank liggen :lol:
ps Viton is ok voor remvloeistof.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Racen - Technisch”