FO
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: SI 11 juni Assen

di jun 11, 2013 22:33

Andre, kom op! Ik herinner me je one-liner: Life is racing, everything in between is just waiting! Dan geef je toch niet zo gauw op? Racen is geen contactsport maar neem van mij aan dat hoe verder je naar voren komt, deste vaker je schade zult rijden. Niet leuk maar wel inherent aan racen! Of anders accepteren dat je altijd met de rode lantaarn rijdt. Dus hup op naar Zolder :wink:

Dennis

bralfa
Guru
Guru

di jun 11, 2013 22:35

Andre,

jammer te horen dat je de handdoek in de ring gegooid hebt vanmiddag. Vanaf de tribune leek de eerste heat rond jou best netjes te verlopen. Helaas is er wel weer schade gereden. Ik heb een paar volvo's elkaar zien aantikken, Hans met een Mazda en Michel in een Mazda met een Mazda (overigens niet zelf zien gebeuren)

Ik zie er geen opzet in. Maar door het verschil in lijnen en bochten snelheid ontstaan er soms vreemde situaties. Maar racen is ook anticiperen. En ja daar heb ik ook nog moeite mee gezien de laatste race. We zijn natuurlijk maar een stelletje amateurs bij elkaar met bijbehorende onervarenheid en verkeerde inschattingen.

Wat al eerder geschreven is... Gewoon veel rijden!!!!!

Op de DNRT staan nog geen uitslagen... Nog verrassingen of vervelende incidenten in race 2?
Shut up and ride!

Eric
Advanced Member
Advanced Member

di jun 11, 2013 22:35

Lekker dagje op Assen! Jammer dat de opkomst een beetje magertjes was bij de Alfaatjes... acht auto's.
(Huub keek ook een beetje sip...)

Uitslag na twee races:
1. Emile Bekker
2. Cees Gerritsen
3. Hans de Graaf
4. E.de Vries / D.Alblas
5. Eric van Hinte
6. Marcel de Roos

Andre gestopt, Jouke kapotte turbo...

Gelukkig hebben we de foto's nog :D
Afbeelding
SCARB 00694

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 11, 2013 22:41

Hadden we nu maar eens structureel 20 rijders... Alle problemen: ópgelost !!

Ik ben niet echt voorstander van dit soort gemixte startvelden. Zet een "top-auto uit de géén Modena's" van 1500 piek eens naast een kostbare en met veel liefde opgebouwde Bella !? Ik snap op zich wel dat de Volvo's en Mazda's rijden naar eigen "kunnen" en eigen ehh "roots". Inderdaad: beetje gang in je/de Alfa en de race spiertjes getraind en van de Volvo's heb je geen last meer. De Mazda's kunnen best een erg goed bochtje nemen maar op de sprint/acceleratie en topsnelheid zijn ze voor m'n Juul geen partij, enthousiaste "Vettel's pak je prima als de stuurwielen weer recht staan.

Tja... Het "cultuurverschil" blijft, doe je niks aan. Nou ja, dik twintig Alfa's aan de start, élke race opnieuw, dat helpt dus wel !?

Anyway: ik heb vandaag echt zitten vechten met mezelf.. Te druk geweest de afgelopen (werk)week, te vroeg op moeten staan en véél te "eager". En van een losschietend draadje van de bobine tijdens de tijdtraining wordt een mens ook niet vrolijk. Ik weet dat ik diverse bochten alles behalve goed doorkom en af & toe zelfs enorm heb zitten aan-kl*ten. Als je hier zo'n beetje dezelfde tijden kunt rijden als op Zandvoort dan heb ik een seconde of vier laten liggen met m'n ongeduld en m'n gehannes.. Dus ziehier: VOLOP ruimte voor verbetering !! :blue_cool:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

FO
Advanced Member
Advanced Member

di jun 11, 2013 22:48

Maar ondanks je gehannes, wel gefeliciteerd Emile :thumbs:

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

di jun 11, 2013 22:57

Net thuis van super geslaagde (papa) dag! mn dochtertje gedumpt bij oma in rolde en met Djan de 75 voor het eerst uitgelaten op TT.

Leek op voorhand wel spannend met die volvo's en mazda's, maar eerlijk gezegd niet echt last van gehad in de race. komt ook dat we in het middenveld zitten. De snelle juuls haken aan bij de mazda's en de volvo's zijn niet snel op 2 na heb ik me laten vertellen door die volvomannen die reden ook in de 2:15 met illegaal spul. max snelste tijd met volvo is 2:17 met legale setup.

Achteraf juist ook zeer leerzaam met een voller veld.

Andre, wat lees ik nu ben je afgehaakt in 2e race. Gewoon iets meer snelheid opbouwen,het is maar een paar seconden en je bent iig de volvo's voor!

jammer dat de pub op circuit dicht was, geen bier na afloop, maar dat hebben we goed gemaakt in rolde op terras met Hans en Jean Jaques van Alfa As ....
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member

di jun 11, 2013 23:05

Mannen, gefeliciteerd met de prijzen en de bossen bloemen. Ik had vandaag een beetje pech, in de eerste ronde al een probleem met de turbo. Maximaal 4500 rpm en 0,4 bar druk. Na twee rondjes de pitstraat in, er staat een bordje met 20 km, ja 20 km.. Alles gecheckt, toch maar weer proberen, weer niks. Weer naar binnen, motorkap open in de box. Daar ging spreekwoordelijk het licht aan; :shock: de turbo was rood en roodgloeiend, leek wel doorzichtig. Afkoelen maar en kijken of het te verhelpen is. Helaas pindakaas, de as van de turbo waarschijnlijk gebroken, wel warme lucht draaien maar geen inlaatlucht. Vervolgens moest ik ook nog eens een keer naar de wedstrijdleiding, voor u raad het al, te snel in de pitstraat. Even wat verbaal geweld over mij heen laten komen :roll: en toen maar naar huis.... :(
Jammer, op naar Zolder, wel extra uitlaatdempertje meenemen, begrijp ik.
Andre, ik snap je wel, met een mooie Bert rondrijden tussen het oud Japans en Zweeds blik is natuurlijk niet fijn. Ook maar een 75 nemen....of, zoals iedereen zegt even doorbijten.
A la prossima....Jouke.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

spidertjuh
Member
Member

di jun 11, 2013 23:23

Het was vandaag een prima en leerzaam dagje met veel verkeer op en voor de bumpers.. Door alle verkeer niet echt vlotte tijden kunnen rijden en bovendien, moet je wel voldoende benzine aan boord hebben....:)

Op naar Zolder, leuk baantje en goede Belgische sfeer.
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 12, 2013 08:30

Andre, ik vind een 2.20 voor een eerste keer heel niet slecht op die baan.
Zoals Dennis zegt: lastige baan om gelijk grote stappen te maken.

Verder jammer van de opkomst maar ook niet geheel onverwacht.
Emile, goed voor de punten!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

TurboMarc
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 09:07

Vorig jaar 3 autos, nu 8. Lijkt me een flinke sprong voorwaarts :!:

Rijdende chicanes zijn altijd lastig, vooral als je aan het cupracen bent en er rijdt er eentje in de weg, die testen niet nodig vindt :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 09:25

Rijdende chicanes zijn altijd lastig, vooral als je aan het cupracen bent en er rijdt er eentje in de weg, die testen niet nodig vindt :wink:
:jumping: geniaal!!!
Shut up and ride!

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 09:40

Ik zal het wel weer niet snappen maar je komt toch om te racen, niet om in je eentje je rondjes te rijden? Dan maakt het toch niet uit of je tegen Alfa`s, Mazda`s of Volvo`s racet? Kun je alleen maar van leren. Er zitten veel goede rijders in die Mazda`s (heb vorig jaar een race meegedaan in die Cup dus weet er wel iets van) en het is logisch dat die dan snel voorbij willen aan in dit geval een rijdende Alfa chicane, die jongens (kopgroep) rijden namelijk rondetijden van rond de 2.10. Maar er zijn er ook die veel langzamer rijden en als je daar een beetje bij aanpikt kun je best veel plezier hebben lijkt me. Als dit al een reden is om de auto op de kar te zetten vraag ik me af of je wel de juiste carriere hebt gekozen :lol:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 10:58

Gisteren tandenknarsend naar een stel bolletjes op de pagina van de live timing zitten kijken. Maar wat niet ken, da ken nie: ff de reserves weer wat aanvullen.

Toen ik begon met racen (2010?) reed ik ook continu tussen de Volvootjes. Maar je verbetert je, wint snelheid en halverwege het seizoen blijf je ze voor. Je moet ook een beetje rekening houden met het glijden en driften van die wagens: binnendoor inhalen, niet buitenom want dan glijden ze tegen je aan. Schade zal je altijd wel een keer rijden, ongeluk zit in een klein hoekje. Als ik naar andere klassen kijk, zijn we in de SI ook wel lief voor elkaar?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

spidertjuh
Member
Member

Re: RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 11:22

Gisteren tandenknarsend naar een stel bolletjes op de pagina van de live timing zitten kijken. Maar wat niet ken, da ken nie: ff de reserves weer wat aanvullen.
Ook leuk...... :)

Btw, Zolder er weer bij?
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 11:33

Ik denk het wel/gelukkig wel Pieter ! Voor een deel logisch: wij rijden (in welke klasse/afdeling dan ook) allemaal in mooie, bijzondere, zeldzame Italiaanse creatie's en de rest dus niet. Natuurlijk willen we allemaal graag vooraan rijden, maar gelukkig kennen we geen "Tarquini's" (hoe goed die vent ook kan sturen, maar het blijft een asbak op de baan) in de groep !

Richard heeft natuurlijk best een punt, maar zelf vind ik het beter/leuker met ehh "soortgenoten" te rijden, je weet vaak wel wat je aan elkaar hebt, en dat mag dan best eens een x op het randje, maar zo weinig mogelijk daaroverheen en dat gaat doorgaans toch bijzonder aardig ?? Ook hobby-racen kost allemaal best munten en die geef je bij voorkeur niet uit aan schade(herstel). En iemand die van lekker "leunen" houdt (en/of een beetje "kleunen") die voelt zich vast veel beter thuis in de klassen die daarvoor ehh "geschikt" zijn... 8)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”