"Bloed kruipt waar het niet gaan kan" en "hoe een setje handremkabels mijn zoektocht naar een Italiaanse schone terug heeft aangewakkerd" zijn alvast twee quotes voor mijn memoires .
Zonder gekheid. Ik rijd al een tijdje niet meer met Italiaanse wagens. Na mijn 'bijna-aankoop' van een GTV met 2.0JTS heb ik het bij japanse wagens houden. Echter, vooraleer we allen elektrisch gaan rijden, lijkt het me wel fijn om nog eens een Italiaanse schone op de oprit te hebben staan. Niet voor verre reizen met het gezin, niet voor snelle tochten op de autobahn, maar gewoon, om van de lijnen te genieten.
Ik had enige tijd terug nogmaals gekeken naar 156'en, maar wat zijn die wagens intussen afgeleefd , vraag me af waar al die liefhebbers naartoe zijn. Goed, gisteren '159' ingetypt op marktplaats en ik schrok (in positieve zin) van de haast weggeefprijzen van deze wagens. Zeker met de 1.8 mpi motor en een kilometerstand boven 2ton is het haast te mooi om waar te zijn.
Concreet:
- heeft de 1.8 speciale aandachtspunten?
- zijn er - behalve lekkende stuurhuizen - andere zaken die intussen naar boven zijn gekomen op de 159 (los van motorgerelateerde problemen)
- bestaat de 1.8 in TI uitvoering?
- hadden 159'en (net als de 156) een sportpakket (lichtjes verlaagd) of was dat enkel op de TI?
- indien bovenstaande negatief is, eibach heeft een set die goedgekeurd is voor België, iemand daar ervaring mee op de 'lichtste' 159?
Bedankt
Thomas