Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Stabilisatorstang rubbers 116

ma aug 27, 2012 21:01

Ik heb al zitten zoeken in de oude posts, maar kan er niks over vinden.

Ik heb de achterste stabi losliggend om de rubbers te vervangen. Op de site van o.a. automotive kom ik alleen rubbers van 19 of 21 mm tegen. De standaard stabi is echter 20 mm.

Welke moet ik nu gebruiken??

Moet ik de metalen bussen die de rubbers klemmen in de armen die de "vork" bedienen mollen of is er een techniek voor het verwijderen voorhanden??

bvd!
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Edwin alfa
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 21:02

RE: Stabilisatorstang rubbers 116

wo aug 29, 2012 17:58

Over de maat kan ik je niks vertellen.

Maar voor het verwijderen van de stabi weet ik wel een trucje.
Je pakt een boor rond de 5mm en je boort een paar gaatjes in het rubber op den duur draait de boor er zo omheen. De rubbers zijn nu bijna weg, dus hij klemt niet meer. Je pakt dan zo de stabi eraf. De bussen zijn er veel makkelijker eruit te halen als je hem onder de auto vandaan hebt.
Nu:
Alfa 75 3.0 V6
Alfa 155 WB 1.8 TS 16v

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Stabilisatorstang rubbers 116

do aug 30, 2012 22:12

Busjes eruit door de flensjes te verbuigen, wippen ze net over het regeltje. Terug, tjaa, das andere koek, eromheen zoals origineel in het geperste zittinkje, lukt sowieso niet.

Weet iemand of de vorken (die dus met het draadeinde door de plaat aan de achteras lopen) die om de achterste stabilsatorstang-uiteinden zitten, los moeten hangen? Of moeten ze net-aan kunnen bewegen??
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Terug naar “Algemene Technische vragen”