Dit is een aardig filmpje, maar zoals hij deze maakt breekt het met een beetje duwen af omdat het hout "door de draad" is.
Hij benoemd het ( the end grain) net voor hij de andere drie opties voor maken de revue laat passeren.
105 stuurtjes zijn gedeeltelijk van gebogen (Hondurasmahonie-) hout om zo'n metalen kern. (Dus een optie die niet benoemd wordt.) Dan niet met fineer zoals deze meneer het benoemd, maar van dikkere delen. Dit om een hogere stijfheid te genereren.
Met 2 mm dik fineer lagen bouwen om een mal en verlijmen met epoxy zou ik wel aandurven trouwens, dat is nog sterker dan de 105 stuurtjes, maar niet "time periode".
De werkwijze is dan ongeveer hetzelfde al deze meneer met z'n "door de draad" stuur laat zien. Meer
zo dus! Maar dan twee delen omdat het metaal erin moet.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.
Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149