Ik wil mijn 33 compleet overspuiten heb daar alle atributen voor. Alleen.....Hoeveel liter verf zal ik ongeveer nodig hebben?? en waar kan ik die het beste halen graag wil ik ook de mooie glans behouden.....
wie heeft er tips
bvd gr Tom
Hmmhangt er vanaf wat je voor verf wil gaan gebruiken en wat voor kleur
van een gewone HS Autocryl heb je voor een hele auto een 2 liter kleurlak nodig.
en als je wilt gaan afdekken met een blanke lak, heb je een liter of 3 a 4 kleurlak nodig en een liter of 2 blank
en dan natuurlijk nog de diverse verharders en verdunners
gewoon bij de verfboer halen
hs autocryl is toch al met blanke lak erin??
dat andere is 2 componentenlak?? of begrijp ik het nu verkeerd?
dat andere is van die watergedragen vullis, dekt voor geen meter
dus daarom heb je daar veel meer van nodig
een autocryl spuit je een piklaagje en een volle laag. dan ben je klaar
met de watervullis heb je gemiddeld een laag of 3 a 4 nodig, ook weer afhankelijk van de kleur, en bovendien moet die veel langer uitdampen tussendoor, dus duurt het hele geintje ook veel langer
Deze methode schijnt ook een heel mooi resultaat op te leveren.je kan het ook op de engelse manier doen
lekker een liter of 3 synthetische verf halen
lekker erop baggeren
en vervolgens polijsten
Ik dacht dat het tegenwoordig alleen nog maar met waterverf gewerkt werd. Ivm milieueisen. Autocryl wordt dus kennelijk nog steeds gebruikt?dat andere is van die watergedragen vullis, dekt voor geen meter
dus daarom heb je daar veel meer van nodig
een autocryl spuit je een piklaagje en een volle laag. dan ben je klaar
met de watervullis heb je gemiddeld een laag of 3 a 4 nodig, ook weer afhankelijk van de kleur, en bovendien moet die veel langer uitdampen tussendoor, dus duurt het hele geintje ook veel langer
hmm niet mee eens 4l voor een 33 das nogal een beetje te veel vind je niethangt er vanaf wat je voor verf wil gaan gebruiken en wat voor kleur
van een gewone HS Autocryl heb je voor een hele auto een 2 liter kleurlak nodig.
en als je wilt gaan afdekken met een blanke lak, heb je een liter of 3 a 4 kleurlak nodig en een liter of 2 blank
en dan natuurlijk nog de diverse verharders en verdunners
gewoon bij de verfboer halen
wist ik niet blankelak ouderwets wat gaat er dan over metalic lak dan water! !blanke lak is ook nog steeds ouderwets
synthetische verf geeft een teringbende dat wil je niet weten, heel veel overspray etc
bovendien duurt het polijsten heel wat langer dan het spuiten
ik vind zelf het resultaat wel mooi trouwens
kan je ook gewoon een extra laag spuiten met andere verf en die weer helemaal polijsten
eerst 2000, dan 4000, dan poetsen met een polijstpasta, dan een iets fijnere wax en daarna op hoogglans poetsen et de machine uiteraard.
met wat voor norzel is tie gespoten danmijn 33 is gespoten met die watervullis, en daar zit dus alleen op de buitenkant van de koets al 3liter kleur, met de losse delen en binnenkanten meegeteld zit er dik 5 liter kleur op de auto.
nou is een parelmoerlak wel nog wat minder dekkend, maar zoveel scheelt het
mijn 146 is in de Autocryl LV gespoten, en 2liter was ruim voldoende voor de hele auto incl bumpers, spiegels en buitengrepen