
Luchtrem?
Hoofdsproeier?
Er gaan nu een aantal zaken door elkaar lopen vreesch ik...
Handig!hallo heren,
ik heb een wide lamba sensor kunnen lenen van iemand,
Waar loopt ie veel te rijk? Alleen bij volgas en bovenin de toeren? Als je stationair en met "een puntje" gas te rijk staat, gaat het niet helpen.en ik ga luchtsproeier 160 en 175 proberen want hij loopt veelste rijk
Slijtage heeft niets te maken met de hoeveelheid benzine die een motor nodig heeft. De hoeveelheid lucht die aangezogen wordt wel. Een versleten motor zal nooit meer lucht aanzuigen dan een goed gereviseerd blok (bij gelijke nokkenassen, klepgrootte en dergelijke) dus je oude blok zou beter zijn dan je huidige?waarschijnlijk was het oude blok versleten en had die meer benzine nodig.
Je kan kijken naar wat er op diverse setups gebruikt wordt. Je kan daar een trend uit halen. Als 9 van de 10 auto's die een 165 hoofdsproeier gebruiken een remluchtsproeier van 130 of 135 gebruiken, zou ik zelf niet met 140 gaan proberen, bijvoorbeeld.de gene die ik sprak zij dat de lucht sproeier afhankelijk van je venturi minimaal 25 groter 'moet' zijn.