Wat ik nog niet gelezen heb, is het feit dat beide type Alfa's al behoorlijk bekend kunnen zijn met de roestduivel.
Op het gebied van het roestverhaal en techniek van de GTV-916 kun je de registerleider van het GTV-916 register raadplegen, zie ook KBtje.
Als 'sidekick' van de 916 registerleider heb ik zelden gehoord van roest bij een 916??? Behalve de bumstops achter als de regenafvoer dicht zit.
Ik vermoed dat de 916 wel eens de meest roestvrije alfa ooit kan zijn.
Roestgevallen na schade is een ander verhaal. Verder is de 916 verzinkt en van topkwaliteit staal voorzien.
Dat overgewicht van een 916 wil ik toch ook eens uit de wereld hebben. Wat is nu 1300kg voor een V6 sportcoupé. Hebben jullie als een gekeken hoe zwaar al een oude Ferrari 308 (1260kg), een Porsche 911 etc is en verzin ze maar....
1300kg is echt niets tegenwoordig!!!