Ik rijd sinds een aantal jaar in een Alfa 166 en dit allemaal zonder problemen. Echter gistermiddag reed ik op de snelweg en voelde ik een kleine "inhouding" van de motor. Bij het verlaten van de snelweg moest ik afremmen en terugschakelen en op dat moment sloeg spontaan de motor af. Het contact bleef wel actief d.w.z. accu e.d. brandde nog wel. Wat ik ook probeerde, de auto was niet van plan om aan te slaan.
Intussen de ANWB gebeld en deze heeft mij netjes naar een veilige plaats getrokken. Eenmaal daar aangekomen startte de auto meteen weer. Ik blij, ANWB blij, iedereen blij... denk je dan he

Ik besloot om meteen naar de dealer te rijden om het na te laten kijken. Onderweg gebeurde daarbij hetzelfde weer maar toen zag ik het lampje van de verstuiver/injectie branden. Hij kreeg dus niet genoeg of geen brandstof in de motor. Na een lange rit ben ik dan toch uiteindelijk bij de dealer aangekomen. ANWB nog bedankt, goede service!
De dealer heeft het systeem uitgelezen en komt met de melding dat de fase sensor kapot is en dat deze moet worden vervangen. Echter, wanneer een fase sensor kapot is dan kan de auto nog gewoon rijden. Vaak gaat het om een bdp sensor die kapot is wanneer de auto niet meer wil rijden. Maar bij het uitlezen van het systeem was er niets met de bdp sensor aan de hand. De fase sensor gaf een vreemde melding volgens de dealer. De dealer durft het nu ook niet meer met zekerheid te zeggen. Daarom dacht ik laat ik mij nu ook eens een onderwerp starten, misschien is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn. Owja... er zit nog wel benzine in de tank

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groet,
AlFan