sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Afgebroken schroef remschijf

za jan 09, 2010 12:32

Tis zo simpel......................... :D

Mijn vrouw is ook een doorgewinterde renooit rijder :biggrin:

Mocht er met de Twingo iets mis zijn wat ik mij niet voor kan stellen :blue_lol:

dan meld ik mij gewoon op een renault forum met de bijbehorende vraag................. its zo easy :D

persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met Rody`s vraag, is toch iets algemener maar als de regels zo zijn....................................

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: Afgebroken schroef remschijf

za jan 09, 2010 23:29

@ iedereen die wat zinnigs heeft gemeld heel erg bedankt voor alle info :thumbs: .

@anderen, ga alsjeblieft ergens anders lopen zieken in plaats van mijn topic te vervuilen met off-topic bullsh$t :evil: .
Bij een auto van een familie lid kwamen we erachter dat de kop van een schroef is afgebroken die de remschijf vastzet, Het gaat om een AHUM, ALFA 155 van 1993 (flauwekul modus). Onlangs zijn de wiellagers vervangen waarbij B.de Haas de kop van schroef blijkbaar heeft afgebroken.

Nu heb ik twee vragen. A is dit erg gevaarlijk :-k , en B hoe krijg ik deze rest van de schroef nu uit de schijf/lagerhuis ?
.

De schijf zit met 2 van deze kruiskop schroeven vast (zie foto schroef naast poetsdoek, plaatje komt van internet) ]

Terug naar “Algemene Technische vragen”