Niks aan bij een 156, zolang we over vooraan praten. Achteraan heb je speciaalgereedschap nodig om de zuigertjes terug te duwen (dit omwille van het handremmechanisme). Tooltje hiervoor kocht ik via Midlock (dacht iets van een 55 € oid). Losse adapterflensjes verkrijgbaar aan 12 € voor eventuele andere auto's waar dit vereist is. Werkt prima. Vooraan geen pitfalls (er van uitgaand dat je ervaring hebt met remmen).
voorkant:
Drukveertjes los
klauw los (2 x imbus achterzijde, verborgen onder een plastic afdekkapje)
draadje controlelampje los
klauw er af
zuiger terugduwen
vastmaken met een touwtje oid aan de veerpoot
blokken er af halen (eentje zit met een klemveertje vast in de zuiger)
vast gedeelte van de klauw loshalen (uit het hoofd: 2 x 17 of 19)
beugel losnemen.
borgingsschroefje schijf los.
schijf er af nemen
schijf wegkeilen (bv naar de kat of je lastige buurman)
alles goed schoonmaken met de staalborstel (kijk wel uit voor de rubbertjes)
nieuwe schijf ONTVETTEN (!!!!!!) en monteren
koperpasta aan alle delen onderhevig aan wrijving (niet aan de voering uiteraard

)
monteren in omgekeerde volgorde.
motor starten en even oppompen.
eerste km's brutaal remmen vermijden om blokken en schijven op elkaar te laten inlopen. remkracht zal in den beginne niet optimaal zijn.
aanvullen wat ik vergeten ben
