hoi ben tegen een 145 aangelopen die in de oliedop een redelijke mayo-afzetting had zitten. Bij testen van de peilstok was er geen geknetter te horen. Verder vond ik wel een zeer licht vettige afzetting in het koelvloeistofvaatje. Dit kan evengoed gewone vervuiling zijn...toch? De motor, een 1.6 TS 16V, had 170000km gelopen. Ook vond ik dat de peilstok op iets boven min stond..."ken nog net".,.zeg je dan'

Ook tegen het koelvloeistofvaatje in joude toestand kon je zeggen "ken nog net", bij warm stond ie overigens halverwege(!)
Verder hing de motor goed op het gas....reageerde dus netjes... voor de rest netjes...maar nu is dus de vraag...hoe zou de staat van de motor zijn? na die mayo ben ik er niet echt gerust op
enfin de vraag die ik dus heb.... heeft een TS-motor hetzelfde als een boxer....namelijk bij niet echt lekker warm rijden...afzetting van waterdamp...resulterend in die drap? Of moet ik aan (beginnende) lekkende koppakkingen denken... en dus niet tot koop overgaan..
ben benieuwd naar jullie reacties
Ciao!
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...