's ochtends eerst een uurtje theorie gehad, waarna we de baan op gingen. We begonnen met stuurbeheersing, waarbij ons (verder) geleerd werd hoe om te gaan met de "doorgeef-methode" ipv overpakken, dit door een slalom te doen, later nog een paar rondjes achteruit (wat veel makkelijker was!). Vervolgens gingen we de natte cirkel op, ik verwachte veel lol te hebben, wat een collega met z'n corsa liet zien door bijna een halve baan lang in de slip te kunnen blijven. De goede wegligging van de 155, icm de brede (en goede) banden wou mijn auto absoluut niet dwars, zelfs na lange rukken aan de handrem ging die maar minimaal dwars en was moeilijk zo te houden.
Later bleek ook bij de "watermuur" hoe goed de wegligging was, de 155 was de enige auto zonder abs welke al remmend de muur kon ontwijken! De meeste vlogen er dwars doorheen of schamte em flinkt. Maar zelfs moderne auto's als de Fiat Panda 100HP (met esp!) redde niet was de 155 kon. Wat vooral zeer opmerkelijk was, bij de berm-oefening. Iets waarbij vrijwel elke auto maximaal 50~55km/h haalde. Vloog ik pas bij 70+km/h van de baan af(!!) helaas ging ik toen zo hard dat ik ook compleet er vanaf vloog

Welke oefening ik ook deed, en welke snelheid ik ook had, ik voelde bij lange na niet, of nouwelijks waar de anderen over klaagde (glijden, machteloos, ect). Die glijder bij de 'berm-oefening' was de enige keer dat de auto mij (of ik de auto) in de steek liet. Ik hoef niet te vertellen dat ik flink trots was op de wegligging van mn Alfa, ook verdiende ik het respect van de anderen. Want de enige andere sportauto welke er was (de 480 Turbo van mn broertje) haalde bij lange na niet wat ik deed.
Om het lange verhaal goed te maken, wat foto's, helaas niet zoveel van mn 155 kunnen maken, misschien dat ik later er nog meer krijg. Als laatste een foto bij Het Kabouterhuis in Amersfoort, waar we de dag afsloten.