Nog een vraag aan alfa-deskundigen:
Zowel bij het afremmen als optrekken klinkt er een dof klapje, alsof een blokje hout respectievelijk tegen de leuning van de achterbank (afremmen)en de opstaande rand van de kofferbak (optrekken)stoot. Zoals bij Sjoelen, maar dan harder.
De AR dealer waar ik de gta gekocht heb, zegt dat de speling van een der remblokjes in de remklauw van het linkervoorwiel van de auto de oorzaak is van dat geluid.
Gelet op mijn eigen beleving, ben ik geneigd de man een bezoek aan de KNO-arts aan te bevelen.
Overigens heb ik de alfa voor aankoop,ondanks het halve jaar bovaggarantie van de AR dealer, een DEKRA keuring laten ondergaan. Nadat de geconstateerde kleine gebreken (versleten buitenmantel van de einddemper, reactiestang aan vervanging toe, motorbeplating voor op 2 plaatsten gescheurd) door de dealer waren verholpen, heb ik vervolgens nog een controle keuring laten doen door Dekra. Ten slotte heb ik een verlengde fabrieksgarantie van twee jaar (ingaande per datum aankoop) afgesloten. De auto zou dus geheel in orde moeten zijn.
Weet een van jullie wat de oorzaak van dit geluid zou kunnen zijn?
m.vr.gr.