Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 10:51

Ik las een tijdje terug dat een veerpootbrug de stuureigenschappen voor een 33 aanzienlijk kan verbeteren. Nu zag ik deze:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1424.html

Is dat wat of kan ik m'n geld beter in iets anders stoppen?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 10:56

hier zijn de meningen sterk over verdeeld:
een 33 heeft al een tussen schutboord, dus een vpb zal niet zo waanzinnig helpen tov auto's zonder zo'n 2de schutboord.

wel is er verschil in een wel of niet verlaagde auto, zonder verlaging geen merkbaar verschil, met verlaging wordt de voorkant straker zodat de achterkant zenuwachtiger wordt....
het geld waard? je moet het voor het leuke doen, maar niet zo zeer dat je harder door een bocht kan, dat is echt onzin.....

maar info eens bij www.autosportcompany.nl Misschien dat die ze nog heeft liggen voor een stuk minder euro's.... En anders 2de hands worden ze regelmatig aangeboden, kijk wel eerst goed of je 3 of 4 moeren hebt bij je veerpoten...

(Een veel betere investering vind ik polyurethaan bussen in je stabi, maar daar zie je niets van maar dat werkt wel!)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 11:01

Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 11:06

wat voor 33 heb je eigenlijk?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Andretti Molletti

Re: RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 11:20

Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?
Je kan je uitlijning aanpassen ;)

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 11:31

Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. Hoe ik dit moet oplossen weet ik nog niet, heeft iemand een oplossing?
Niet volgas optrekken als het nat is?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: Veerpootbrug 33

vr dec 22, 2006 12:15

Een van de verbeteringen die bij de 3e serie werden aangebracht waren verstevigingsbalkjes tussen bovenkant veerpoot en dwarsbalk voor. Ik heb beide types gehad (Serie 2 en 3) en het verschil was echt merkbaar. Het zoeken van de voorkant bij het optrekken was veel minder. Wellicht dat dat nog kan helpen afhankelijk van het type 33 dat je hebt. Een veerpootbrug zit er feitelijk al tussen.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 13:21

Ik heb een type 3.

mafkees

Re: RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 16:09

Dat je het niet ziet, vind ik niet zo erg, het moet voelbaar zijn. Waar ik nu voornamelijk mee zit, is dat m'n wagen gaat slinger als ik in z'n 1 en 2 volgas optrek. Ik moet contstant corrigeren bij het volgas optrekken en bij nat wegdek ga ik daardoor nog een keer in de berm belanden ben ik bang. ?
Heb ik ook eens gehad, heb me toen rot gezocht.........

tot opeens zag ik dat ik wel 2 dezelfde merk voorbanden had, maar met iets ander profiel, het leek wel op elkaar maar was het net niet......

2 dezelfde voorbanden erop en weg probleem.... :lol:

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 16:41

Ik heb zelfs 4 dezelfde banden...

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 16:44

Ik heb zelfs 4 dezelfde banden...
Heb je dan ook recent de boel uit laten sporen en lijnen? Ik laat zoiets heel regelmatig uitvoeren.

Enzo
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 17:30

Dat is nog geen half jaar geleden gebeurd. Wat ze me toen wel vertelde is dat m'n banden verkeerd zijn afgesleten, omdat de vorige eigenaar hem nooit heeft laten uitlijnen. M'n auto trekt ook zacht naar links bij 120. Bij het hard optrekken schiet m'n wagen van links naar rechts, daar is niet echt een lijn op te trekken. Van het voorjaar komen er Ronals onder met nieuwe en bredere banden. Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 17:38

Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...
Daar begin je natuurlijk mee [-X

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 17:41

Dan zal ik gelijk is kijken naar de stuurstangen, fusee-kogels en de rubbers. Misschien moeten die eens vervangen worden. Het tellertje van mn auto is de 200.000 km al gepasseerd...
Daar begin je natuurlijk mee [-X

Tjerry
en als dat allemaal goed is (of nieuw) uitlijnen :P

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Veerpootbrug 33

za dec 23, 2006 17:49

Gaan we doen! Bedankt voor jullie mening/info.

Terug naar “Algemene Technische vragen”