Achterbanden zijn ongeveer een maand geleden cupvrij gemaakt bij een bedrijf die dan een milimetertje of 2 van de banden schaaft. Ik denk zelf dat het misschien te maken kan hebben met een versleten draagarm of een ander deel van de ophanging . Of zeg ik nu iets heel raars ?Komt die trilling tijdens het remmen niet voort uit extreme cupping aan de binnenzijde van de achterbanden?? Ga voor de grap eens de wielen wisselen, achter naar voor(en andersom) en aan dezelfde zijde uiteraard.
Gezien de snelheid waarbij het probleem optreedt(ruim boven de 100) zit ik nl sterk te denken aan onrondheid en/of cupping van de achterbanden.
Niet gelezen?Vandaag bij de plaatselijke bandenboer de voorwielen laten balanceren. 1 wiel helemaal uit balans ! Ca 1 maand geleden laten balanceren bij S-G te Numansdorp. Toen nog steeds trilling, nu eindelijk trillingsvrij ! Rijst me nu de vraag of de machine bij S-G misschien niet helemaal lekker meer is? Iemand die weet of een balanceermachine " uit balans " kan raken ?
Had zelf ook erg veel last van trillingen in het stuur van m'n 75. Soortgelijk verhaal, velgen waren pas gericht en gepoedercoat bij Wheeltrim en toen bij de Kwikfit van banden en lood voorzien. Verder nergens op gelet totdat het trillen me steeds meer ging ergeren. Prins in Den Haag wees me er vervolgens op dat er maar liefst 130gr lood op de twee velgen zat geplakt!! Velgen naar Velgenservice Hellevoetsluis gebracht en daar bleek dat het hart van de velg na het coaten niet goed was afgedraaid en de velg daardoor ging "zwabberen" Dan kun je dus lood blijven plakken.. Fractie afgedraaid en toppie, minder lood en geen trillingen meer! (en al met al aardig wat euries lichter..)Niet gelezen?Vandaag bij de plaatselijke bandenboer de voorwielen laten balanceren. 1 wiel helemaal uit balans ! Ca 1 maand geleden laten balanceren bij S-G te Numansdorp. Toen nog steeds trilling, nu eindelijk trillingsvrij ! Rijst me nu de vraag of de machine bij S-G misschien niet helemaal lekker meer is? Iemand die weet of een balanceermachine " uit balans " kan raken ?
`` Zo ja dan is het een kwestie van na-balanceren. Banden gaan zich zetten op de velg waardoor een correctie nodig zal zijn. Wel eerst een km of 1000 rijden, daarna na-balanceren. Kijk ook eens of er velg bij zit met erg veel lood. Dat is ook vaak een indicatie voor problemen. ``
Dan kan zijn dat ze de velg niet goed hadden ingespannen.Dat is het belangrijkste van het balanceren nl. Hij moet loepzuiver ronddraaien anders blijf je bezig. Kun je ook meteen zien of een velg krom is.@Kas. Ik had jouw verhaal wel gelezen maar na het balanceren bij S-G was ie niet stil en nu dus wel. Het was na S-G tot nu toe niet erger geworden vandaar dat ik de machine bij S-G dus niet helemaal vertrouw aangezien het nu dus wel verholpen is.