Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Hulpkoppelingscilinder Alfetta GTV

ma sep 04, 2006 22:38

Mijn hulpkoppelingscilinder van de Gtv is overleden.Na veel gesukkel de slang van de cilinder losgekregen van de leiding en de koppelingscilinder zelf ook.Nu staat er in mijn werkplaatshandboek dat je om de cilinder gemakkelijk er van tussen te kunnen nemen de koppelingshefboom in de richting van de achterzijde van de auto moet trekken.Nu komt het;dit krijg ik dus niet voor elkaar,ik krijg er geen mm beweging in (naar achter toe dan).Wat doe ik verkeerd of wat is er eventueel mis???

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Hulpkoppelingscilinder Alfetta GTV

ma sep 04, 2006 22:51

Is niet nodig. En ook eigenlijk onmogelijk, want dan duw je dus je drukgroep in. Ik ken je krachten niet, maar daar is wel wat kracht voor nodig. :wink:
even m.b.v. een schroevendraaier of zo de kogel uit de hefboom wippen en dan de cilinderer schuim uithalen. dat gaat met slechts geringe inspanning. (ook met slang er nog aan.) Ik weet zo uit m'n hoofd niet of ie er juist bovenlangs of onderlangs uitkomt, maar dat merk je snel genoeg.
Succes! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 04, 2006 23:04

Dank je wel Sander,ik vond het ook al heel vreemd.Dus ik dacht dat ga ik maar eens navragen.Morgenmiddag doen we nog maar eens een poging,met de slang nog aan de cilinder. :wink:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 05, 2006 22:24

Vanmiddag heel gemakkelijk de cilinder gedemonteerd,eerst de kogel eruit gewipt met een schroevendraaier.Kan alleen de nieuwe nog niet monteren,de slang bleek ook een aardig eindje op weg te zijn naar de eeuwige jachtvelden.Bij de lokale AD hadden ze geen nieuwe op voorraad liggen dus 1tje besteld zou morgen binnen zijn.Morgen weer maar verder.

Terug naar “Algemene Technische vragen”