Al geruime tijd geleden moest mijn '85 33 1.5 QV naar de APK. De remkrachtverdeler bleek toen vast te zitten, nadat deze vervangen was werd de auto goedgekeurd.
Maaaaaar: mijn rempedaal zat na deze handeling erg diep, alsof er lucht in het systeem zat. De garage heeft een extra check gedaan, alles bleek in orde te zijn.
Hun redenering. Nu de remkrachtverdeler weer werkt gaat er meer vloeistof naar de achterremmen.
De cylinders die daar gemonteerd zitten zijn volgens hen waarschijnlijk de verkeerde cylinders.
Mijn auto zou nl. uitgerust moeten zijn met cylinders van 17,5 mm doorsnede, waar nu 19 gemonteerd zou zijn. 19mm zou op het type 2 model, van '87 t/m '90 gemonteerd zijn.
Kan een dergelijk verschil in diameter van de zuigertjes zo sterk in het pedaal te voelen zijn?
Ik heb helaas geen onderdelenlijst die teruggaat tot de type1Alfa 33, dus als iemand dit wel heeft zou ik graag willen weten welk onderdeelnummer de 33 1.5QV uit 1985 hoort te hebben voor de remcylinders op de achteras. Is dit toevallig 60749889 & 60749888?