Mijn vrouw werkt voor een reclamebureau en zij was met een aantal klanten uitgenodigd om te komen. Daar zat ook het forumlid “de Freeker” bij.
Natuurlijk wilde ik dit niet missen, ik ken het team goed en onze dochter van 2 ging ook mee .
Toen de iedereen om 13.00 uur aankwam, klaarde de lucht en een strakke zon ging schijnen. Alle ingredienten voor een spannende middag waren aanwezig.
Je mocht een paar rondje meerijden en eventueel later zelf even sturen. Omdat er een stuk of vijf auto's waren en zij soms gelijktijdig op het circuit reden, ontstonden er onderling toch wat "races". Dol enthousiast stapten de mensen uit.
Mijn nieuwsgierig werd groter en ik wilde ook mee. Met de SZ had ik tenslotte al wat snelle ronden gereden op het circuit. Ook is de SZ beroemd om zijn wegligging en hoge bochtensnelheid, dus dacht ik het wel aan te kunnen.
Marc7Eleven een gewaardeerd lid van het forum was de bestuurder.
Meteen bij het verlaten van de pits ging het gas er vol op en ik schrok mij rot.
Voor ons reed een nieuwe gele Porsche GT3 en ik voelde het al…. Marc wilde er voorbij. We reden echt knetterhard over het circuit en de GT3 kwam dichterbij. De bochtensnelheid lag minstens twee keer hoger als ik gewend was met mijn wagen, gewoon eng!
We gingen gelijk op met een Seat cup DIESEL!! Je moet het zien om te geloven hoe hard een diesel kan. Eind van de ronde ging de GT3 de pit in en Marc zette zich even schrap voor een nog snellere ronde. De wagen en inzittenden kregen geweldig op hun donder.
De eerste ronde vond ik nog leuk......de tweede rond begon ik lichamelijke klachten te krijgen. De geur van de banden en de olie, de hitte en de Seat op een paar decimeter van de voorbumper werd mij teveel. Ik was vanaf dat moment alleen bezig mij in de stoel schrap te zetten en hoopte dat de ronde snel zou eindigen. Marc vroeg of we nog een rondje gingen. Met handgebaren maakte ik hem goed duidelijk dat het voor mij over en sluiten was. Ik sleepte mijzelf uit de auto en dacht: ''dit nooit meer.'' De lekkere broodjes van de hospitality kon ik maar net binnen houden.
Hoe heb ik kunnen denken dat ik hard rij en goed stuur. Nooit geweten dat je met een 75 zo hard over het circuit kunt.
Zelf rijden heb ik maar niet meer gedaan, mijn respect voor de coureurs is weer wat groter geworden.
Het raceteam bestaat uit een aantal 2 liter twinsparks en een sterke Turbo. Zij rijden dit jaar internationaal. Behalve Nederland racen ze in Frankrijk, Duitsland en Belgie.
Slecht doen ze het evenmin. Verleden week haalden ze nog vier bekers in Duitsland.

Zon, circuit en een Alfa team.

Meer dan 350 pk!

Spanning tijdens het wachten op je beurt.

7Eleven neemt iemand mee.

Bijrijderswissel met spanning.

Plezier op het circuit

Zelfrijden, instructies

Zelfrijden, insnoeren

Zelfrijden, gaan!

Marc is weer "cool" en houdt een afsluitend praatje

bewondering voor beker en de race (of het snoep?)