Alice

Alfa 147 to buy or not to buy...

vr aug 14, 2009 18:24

Heren, dames? Ik heb mijn oog laten vallen op een fraaie 147. Althans, dat wordt mij verteld dat het een fraai exemplaar is. Ik heb vandaag de auto bekeken en die ziet er nog heel netjes uit en ruikt nog als nieuw! Op het eerste oog, dus een goede koop. Nu ben ik benieuwd of jullie experts mij zouden adviseren deze auto aan te schaffen en of het een redelijke prijs is.

Hieronder de specs:

Alfa Romeo 147 1.6 16v TS 5 Deurs

Omschrijving Mooie, goed onderhouden auto met onderhoudsboekjes met weinig kilometers MEENEEMPRIJS ZONDER INRUIL, ZONDER GARANTIE € 7.950,-
Merk Alfa Romeo
Type 146 1,6 16v TS 5 Deurs
Prijs € 8.950,00

Bouwjaar 2003
KM Stand 77.000 km
Kleur Blauw metallic
Brandstof Benzine
Transmissie 5 Bak handgeschakeld

Opties Stuurbekrachtiging, ABS, climatecontrol, cruisecontrol, electrisch bedienbare ramen, electrisch bedienbare spiegels, luxe velours interieur, NIET ROKERS AUTO !, lichtmetalen sportvelgen, centr deurvergrendeling met afst bediening, middenarmsteun voor, metallic lak, achterruitenwisser, hoedenplank, deelbare neerklapbare achterbank, boardcomputer, alle sleutels zijn aanwezig, mistlampen in voorspoiler, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, airbags ( passagierszijde is uitschakelbaar ), in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, 4 hoofdsteunen, radio cd speler, etc Klik op grote en kleine fotos voor vergroting

Herbieyy
Member
Member

RE: Alfa 147 to buy or not to buy...

vr aug 14, 2009 18:43

Zet ook even de foto's erbij :wink:

Alice

vr aug 14, 2009 19:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat het goed gaat met het plaatsen van de foto's.

bedankt alvast!

Alice

vr aug 14, 2009 19:26

3 van de 4 foto's niet slecht.... ;-)

Hierbij dan nog nummer 4!

Afbeelding

GT 75V6
Guru
Guru

za aug 15, 2009 21:44

Hoi Alice,

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of het een goede auto is. Op de foto's ziet 'ie er netjes uit, km. stand is laag.

Let er op dat de distributieriem vervangen moet worden. De vervangingstermijn is 3 jaar of 60.000 km. ligt eraan wat het eerst komt.

Aangezien de auto van 2003 is moet er in 2006 een nieuwe riem opgekomen zijn, en dit moet dus nu in 2009 weer gebeuren. Wees hier heel secuur in, want de distributieriem van een TS-blok wil nog weleens knappen wanneer je de termijn niet voldoende in acht houdt. LET HIER DUS OP!! Laat de riem bij voorkeur door een Alfa Romeo-dealer vervangen, omdat die het juiste gereedschap gebruiken (calibers etc.). Het is nl. erg belangrijk dat de riem op tijd staat (lees: op de juiste manier met het juiste gereedschap gemonteerd is), anders gaat dit ten koste van de trekkracht van de motor.

Bij 100.000 km. moeten er 8 nieuwe bougies in, is nu dus nog niet aan de orde.

Verder kan ik weinig aandachtspunten ontdekken. O ja, doe de motorkap even open en check het oliepeil. Staat dit onder het minimum dan kun je de auto beter laten staan, want met te weinig olie rijden is dodelijk voor een TS-blok. De vorige eigenaar was er dan blijkbaar niet al te secuur mee.

Kijk verder of er een onderhoudshistorie aanwezig is, en bel bijv. 1 van de dealers op waar de auto een grote beurt gehad heeft en vraag naar bijzonderheden. Verzeker je er ook van dat de distributieriem al een keer vervangen is geweest, want als dit nog nooit is gedaan kan de riem elk moment knappen en koop je dus een tikkende tijdbom. :wink:

Succes!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”