DroiD

Alfa 147

di mar 15, 2005 16:02

Hallo,

Ik ben altijd al een grote fan geweest van de 147. Ik vind het een schitterend model, zowel van buiten als van binnen. Ik rijd nu 3 jaar een Seat Ibiza (bj '99) en daar heb ik al het nodige gezeik aan gehad. Nu is mijn vraag: hoe betrouwbaar is de 147 of Alfa in het algemeen? Zijn de vooroordelen waar en staat je Alfa regelmatig in de garage?

Gr,
Robert

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Alfa 147

di mar 15, 2005 16:23

Ik heb ongeveer 140.000 km in een 147 1.6 Veloce Progression rondgereden (in de lease), waar ik last van heb gehad is het volgende;

- Storing in airbag passagierszijde, stekker onder stoel was losgeschoten, door dealer vastgezet (tja leaseauto, daar ga ik dus niet zelf aan prutsen) en kwartslag gedraaid zodat hij niet meer zo makkelijk los zou gaan (ook nooit meer last van gehad)
- Tot 2 maal toe nieuwe startmotor
- Motorkap die niet meer openging, grill moest eruit gezaagt worden

Verder gewoon een goede auto. Maar let bij een eventuele aanschaf goed op onderhoudshistorie en oorsprong. Uit ervaring (niet van mezelf natuurlijk maar al mijn collega's rijden ook in lease auto's) weet ik dat met ene leaseauto niet zo gelet wordt op netjes warmrijden enzo. Daar kunnen ze niet goed tegen, ik zou daarom geen 147 uit de lease gaan rijden.

Dieter

RE: Alfa 147

di apr 19, 2005 21:01

Hey,

ik heb 1 jaar en 25000 km gereden met 147 1.6 120 pk en rij nu bijna twee jaar en 42000 km met mijn 147 Jtd 16v.

Wat betrouwbaarheid betreft: geen van deze twee heeft het ooit laten afweten, probleemloos. De reputaite ivm met betrouwbaarheid is naar mijn mening bullshit, de alfa's van tegenwoordig doen het niet slechter dan de gemiddelde concurrentie.

Waar ik wel serieus in teleurgesteld ben is het algemen kwaliteitsgevoel en de afwerking. En ik die dacht dat mn opel slecht in elkaar was geknutseld... :evil:

Rammels van de eerste dagen in een nieuwe auto van die prijsklasse kunnen voor mij niet door de beugel.

De ondoeltreffende demping op slecht wegdek maakt het er allemaal helaas niet beter op.

Verder schitterende motoren maar wil je volop van het alfa-appeal genieten dan kun je toch beter voor een Twin Sp. gaan, die vindt ik toch meer te genieten. De JTD voelt meer ordinair aan en stuurt minder direkt.

Veel succes met je keuze.

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: Alfa 147

do apr 21, 2005 23:22

Mijn neef heeft 140dkm met en 1.6 progression met g3 gereden(lease)en geen noemenswaardige problemen gehad nooit stil komen te staan in ieder geval.
Hij was zeer tevreden over deze auto en heeft nu een golf 5 tot z'n spijt(ook lease mocht geen alfa meer bij nieuwe baas) :cry:
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

dutchi3

Re: RE: Alfa 147

vr apr 22, 2005 23:42

Hey,

ik heb 1 jaar en 25000 km gereden met 147 1.6 120 pk en rij nu bijna twee jaar en 42000 km met mijn 147 Jtd 16v.

Wat betrouwbaarheid betreft: geen van deze twee heeft het ooit laten afweten, probleemloos. De reputaite ivm met betrouwbaarheid is naar mijn mening bullshit, de alfa's van tegenwoordig doen het niet slechter dan de gemiddelde concurrentie.

Waar ik wel serieus in teleurgesteld ben is het algemen kwaliteitsgevoel en de afwerking. En ik die dacht dat mn opel slecht in elkaar was geknutseld... :evil:

Rammels van de eerste dagen in een nieuwe auto van die prijsklasse kunnen voor mij niet door de beugel.

De ondoeltreffende demping op slecht wegdek maakt het er allemaal helaas niet beter op.

Verder schitterende motoren maar wil je volop van het alfa-appeal genieten dan kun je toch beter voor een Twin Sp. gaan, die vindt ik toch meer te genieten. De JTD voelt meer ordinair aan en stuurt minder direkt.

Veel succes met je keuze.
Dan moet je opel blijven rijden :twisted:

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: RE: Alfa 147

za apr 23, 2005 23:16

Hey,

ik heb 1 jaar en 25000 km gereden met 147 1.6 120 pk en rij nu bijna twee jaar en 42000 km met mijn 147 Jtd 16v.

Wat betrouwbaarheid betreft: geen van deze twee heeft het ooit laten afweten, probleemloos. De reputaite ivm met betrouwbaarheid is naar mijn mening bullshit, de alfa's van tegenwoordig doen het niet slechter dan de gemiddelde concurrentie.

Waar ik wel serieus in teleurgesteld ben is het algemen kwaliteitsgevoel en de afwerking. En ik die dacht dat mn opel slecht in elkaar was geknutseld... :evil:

Rammels van de eerste dagen in een nieuwe auto van die prijsklasse kunnen voor mij niet door de beugel.

De ondoeltreffende demping op slecht wegdek maakt het er allemaal helaas niet beter op.

Verder schitterende motoren maar wil je volop van het alfa-appeal genieten dan kun je toch beter voor een Twin Sp. gaan, die vindt ik toch meer te genieten. De JTD voelt meer ordinair aan en stuurt minder direkt.

Veel succes met je keuze.
Dan moet je opel blijven rijden :twisted:
Zinvolle bijdrage :?
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Alfa 147

zo apr 24, 2005 13:15

Rammels van de eerste dagen in een nieuwe auto van die prijsklasse kunnen voor mij niet door de beugel.

De ondoeltreffende demping op slecht wegdek maakt het er allemaal helaas niet beter op.
De (lease) 147 jtd bij ons thuis had ook vanaf +/- 15.000 km last van rammels en gekraak bij de achter demping. De dealer heeft dit verholpen, maar binnen de korste keren was het weer terug. Je went er wel aan en het is nu bij 60000 niet erger geworden.
Maar eigenlijk mag het gewoon niet bij een auto van deze prijs.

Voor de rest rijd deze 147 al 60000 km en 2 jaar probleemloos rond.

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

RE: Alfa 147

zo mei 22, 2005 17:30

Wil je van de Alfa rammeltjes af dan moet je gaan denken aan een japanner of iets uit die hoek, kijk wel uit want Alfa heeft de naam in mankementjes, rammeltjes en afwerking maar de VW, Opel, Mercedes, Renault en noem maar op kunnen er ook wat van.
Kijk maar naar de VW-golf vb. bijna altijd achterlicht kaduuk, raam defect..blijft hangen, rammeltjes enz. enz. enz. en euries kosten ze allemaal.

Geef mij maar een Alfa.. da's echt waar want op die andere bakkies loop je (ook) leeg, en liever geld aan de Alfa uitgeven dan aan zo' n burger bakkie. :lol:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

RE: Alfa 147

zo mei 22, 2005 22:15

Tja, als ik dit lees....

Mijn ervaring met de Alfa's die ik gereden heb (lease en prive) is dat ze je nooit in de steek laten en dat als er wat mis is, dit vaak al een bekend euvel was. (Even langs de dealer/garage en men staat altijd klaar :) )

Dit laatste tot een zogenaamd probleemloos Japans merk dat ik ooit gereden heb. Ik heb toen 30000 km met een resonantie gereden waarbij meerdere merk/dealer garages niet wisten wat er aan de hand was :cry: (bleek een raamrubber te zijn)

Dus niet zeuren, maar gewoon Alfa gaan rijden
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

silversound

RE: Alfa 147

wo jun 01, 2005 09:15

het is michien niet helemaal ontopic.

maar mijn ervaring/problemen met alfa?? tja als het een ander merk auto was geweest had ik hem allaaaannggg in het kanaal geduwt :evil:


maarja van een alfa accepteer ik alle voor en nadelen mijn alfa's zijn ook bij mijn gezin en als je kind ziek is duw je hij of zij ook niet in de plomp toch???

dus een alfa heeft voor mij mens allures ze hebben soms ook een baaldag maar tussen de buien door zijn het mijn grootste vrienden :lol:


een alfa gebruik je niet!!! daar ga je mee om!

Arjen24

RE: Alfa 147

wo jun 01, 2005 22:13

Ik neem de rammeltjes en dat soort dingen graag op de koop toe. Ik heb tenminste een mooie auto die geweldig rijd vind ik! Daarbij komt dat ik liever een auto heb die niet iedereen heeft (zoals een golf bijv.).

bartfrinking

RE: Alfa 147

di jun 14, 2005 10:34

heb zelf tot 2 maal toe een 147 diesel gereden (particulier dus geen lease) en met geen van beide auto's enig technisch probleem gehad op het normale onderhoud na. Het enige dat je voor lief zult moeten nemen is af en toe een rammeltje hier en daar maar gezien het overige rijplezier zal iedere alfa liefhebber dat voor lief nemen!

Cavolo

RE: Alfa 147

wo jun 15, 2005 02:32

Een vriend van mij heeft met zn 147jtd al vaak de voorwielophanging moeten laten fixen, auto staat op 17duimers en hij heeft een onstuimige rijstijl. toch iets om op te letten, de 156 heeft er ook last van. (draagarmen moet dan vervangen worden dacht ik)

derien

RE: Alfa 147

ma aug 08, 2005 23:23

Heb ook 3 jaar een 147 120pk versie gehad (lease) heb er nooit problemen mee gehad, behalve de fabriek alarm. Wat een ellende. Vaak (In 3 jaar denk zo een 8 keer gehad) als ik de deuren open maakte (met afstand bediening) ging het alarm af, en niet uit te krijgen. Alle deuren, koffer en motor kap open weer dicht, starten (je kunt er dan zelfs mee wegrijden :shock: ) stoppen… na 5 minuten ging het alarm dan van zelf weer uit. Ben er twee keer mee naar de alfa dealer geweest, nooit iets kunnen vinden…. Sommige dingen moet je met de Italiaanse elektronica van vandaag gewoon voor lief nemen :oops: Zoals de fader functie op de autoradio :lol: Eh va beh!

Gebruikersavatar
Piet147Hart
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 21:56

RE: Alfa 147

zo aug 14, 2005 19:33

Nu ruim een jaar gereden met de Alfa 147 1.6. Lekkere wagen, nooit problemen mee gehad, geen olieverbruik. Alleen na de geweldige regenbui van afgelopen donderdagnacht en vrijdag overdag blijkt in ene dat er ergens water naar binnenkomt. Nooit gehad daarvoor. Ik denk zelf ergens links onder het raam (aan de bestuurderskant). Als je weg wilt rijden voel je in ene wat spetters op je been vallen. Heeft iemand anders dit ook een keer gehad ?

Piet

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”