Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten?
Ja, een fors olieverbruik en de nodige ontbrekende pk's. Over de 2.0 JTS-motor is al veel geschreven. Het is een fijn blokje, loopt prachtig en is duidelijk prettiger dan de oude 2.0 TS 16V, maar let op met wat je koopt. Sam van Lingen heeft al aardig wat JTS'en gemodificeerd. Er werd dan iets in het blok aangepast waarna het forse olieverbruik over is, maar ik ben vergeten wat precies. Die modificatie kost i.i.g. rond de 1500 euro, zo meen ik mij te herinneren. Bel ze anders even. Door interne vervuiling als gevolg van het hoge olieverbruik raakt de motor uiteindelijk aardig wat pk's kwijt. Er rijden er veel rond die nog maar iets meer dan 140 pk hebben, i.p.v. 165. Stephan Lenoir van Squadra Tuning kan je daar leuke verhalen over vertellen.
Vanaf een bepaald bouwjaar zijn de problemen geloof ik af-fabriek opgelost. JTS'en vanaf dat bouwjaar zijn gewoon heerlijke blokken.