Alfa 75 not carbs
Geplaatst: vr feb 22, 2019 12:00
Ondanks dat er van mijn vorige project niets is gekomen (GTV 916), toch maar een nieuw topic plaatsen van het nieuwe project...
Enige weken geleden een oude bekende van mij opgehaald van waar ik hem jaren geleden naartoe had gebracht.
Het gaat om een 75 1.8 carbs die al sinds 1996 niet meer op de weg is geweest.
Ik was tweede eigenaar en ik ben nu ook vierde eigenaar.
De basis is hard en goed, buitenzijde heeft wat kleine blaasjes bij de achterschermen en wat blanke lak wat loslaat op de motorkap.
Verder prima om er wat moois van te maken. Aangezien de auto zolang heeft geslapen, lijkt het me perfect om er een sleeper van te maken.
Ik ben alweer begonnen met het verzamelen van de nodige delen: (een en ander moet nog mijn kant op komen, maar is gelokaliseerd)
- Remmerij rondom nieuw
- Remslangen en koppelingsslang nieuw
- Benzineslangen nieuw
- Koni geel en verlagingsveren
- CSC V6 uitlaatspruitstukken en middendemper
- Torsies V6/ TS
- Stabilisatorstang V6
- Ronal A1 15" 4x98
- 2.5 V6 carbs (Sei motor)
- 3.0 V6 Ljet (75 motor)
- Period Momo sportstuurtje met naaf
De bedoeling is om eerst de auto aan de gang te maken en APK zoals deze nu is.
Op remmenreiniger loopt ie direct en ook als je de carbs volgiet met benzine.
Alleen zijn de benzineslangen zo poreus dat wanneer je de slang vol laat lopen, de benzine net zo hard op de grond loopt.
Dus dat is duidelijk een kwestie van de slangen even vervangen.
Daarna is het nog even onduidelijk qua motorisering. Het liefste houdt ik hem op carbs en dan icm 6 cilinders. Gewoon omdat het kan en ik het gaaf vind. Maar omdat ik ook een complete 3.0 V6 motor (los, staat verder onbekend) uit een 75 met kabelboom en toebehoren kreeg aangeboden heb ik die voor de zekerheid ook gekocht. Daarnaast heb ik nog de beschikking over 3,1 zuigers, bussen en een aangepast onderblok, maar de 2.5 carbs en de 3.0 Ljet zijn nog compleet en die zou ik er eventueel zo in kunnen hangen.
Maar goed dat is allemaal van latere zorg, eerst maar het grote onderhoud inplannen en aan de gang slingeren als de 156 racert weer in elkaar staat.
Enige weken geleden een oude bekende van mij opgehaald van waar ik hem jaren geleden naartoe had gebracht.
Het gaat om een 75 1.8 carbs die al sinds 1996 niet meer op de weg is geweest.
Ik was tweede eigenaar en ik ben nu ook vierde eigenaar.
De basis is hard en goed, buitenzijde heeft wat kleine blaasjes bij de achterschermen en wat blanke lak wat loslaat op de motorkap.
Verder prima om er wat moois van te maken. Aangezien de auto zolang heeft geslapen, lijkt het me perfect om er een sleeper van te maken.
Ik ben alweer begonnen met het verzamelen van de nodige delen: (een en ander moet nog mijn kant op komen, maar is gelokaliseerd)
- Remmerij rondom nieuw
- Remslangen en koppelingsslang nieuw
- Benzineslangen nieuw
- Koni geel en verlagingsveren
- CSC V6 uitlaatspruitstukken en middendemper
- Torsies V6/ TS
- Stabilisatorstang V6
- Ronal A1 15" 4x98
- 2.5 V6 carbs (Sei motor)
- 3.0 V6 Ljet (75 motor)
- Period Momo sportstuurtje met naaf
De bedoeling is om eerst de auto aan de gang te maken en APK zoals deze nu is.
Op remmenreiniger loopt ie direct en ook als je de carbs volgiet met benzine.
Alleen zijn de benzineslangen zo poreus dat wanneer je de slang vol laat lopen, de benzine net zo hard op de grond loopt.
Dus dat is duidelijk een kwestie van de slangen even vervangen.
Daarna is het nog even onduidelijk qua motorisering. Het liefste houdt ik hem op carbs en dan icm 6 cilinders. Gewoon omdat het kan en ik het gaaf vind. Maar omdat ik ook een complete 3.0 V6 motor (los, staat verder onbekend) uit een 75 met kabelboom en toebehoren kreeg aangeboden heb ik die voor de zekerheid ook gekocht. Daarnaast heb ik nog de beschikking over 3,1 zuigers, bussen en een aangepast onderblok, maar de 2.5 carbs en de 3.0 Ljet zijn nog compleet en die zou ik er eventueel zo in kunnen hangen.
Maar goed dat is allemaal van latere zorg, eerst maar het grote onderhoud inplannen en aan de gang slingeren als de 156 racert weer in elkaar staat.