Pagina 17 van 20

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: do feb 18, 2016 22:25
door frankalfa
Kont een meter in de lucht (van de auto :mrgreen: ) en dan de door Matteo omschreven makker/vrouw/vriendin/hond van de buren in de stoel en pompen op de rem methode, werkt gegarandeerd.

edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.

Grtz,fRank

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: do feb 18, 2016 22:30
door Lancelot
Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?

Langs het dekseltje oid?? Nee, dat moet niet lekken.
Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje ( :mrgreen: ) en daaronder langs lekte het als er beperkte druk op kwam. Druk ik het piemeltje in, ging het nog harder lekken.

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: do feb 18, 2016 22:40
door Lancelot
Kont een meter in de lucht (van de auto :mrgreen: ) en dan de door Matteo omschreven makker/vrouw/vriendin/hond van de buren in de stoel en pompen op de rem methode, werkt gegarandeerd.

edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.

Grtz,fRank
pas op, daar komen die foto's van Fabio met de kont in lucht weer....

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: do feb 18, 2016 22:51
door AValfa
Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?

Langs het dekseltje oid?? Nee, dat moet niet lekken.
Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje ( :mrgreen: ) en daaronder langs lekte het als er beperkte druk op kwam. Druk ik het piemeltje in, ging het nog harder lekken.
:jumping:

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: zo feb 21, 2016 10:40
door DJ
Maar er is een probleem:

Afbeelding

Links het afgeslepen boutje. In het midden 1 van de andere boutjes. Rechts de nieuwe. Die is ongeveer een cm korter (ca 60mm ipv ca 70 mm). Prins Bredevoort heeft maar een lengte en de plaatselijke ijzerboer alhier heeft ze ook niet. Hoe kan dit? Het lijkt wel of er een sport spacer tussen de aandrijfas en de remschijf zit van ca 2 cm. Is dat normaal?
Ja, raar is dat. Ik heb ook een paar beschadigde koppen en draden sinds ik de boel er onder vandaan had tijdens het rijden.
Ne-r-g-ens te vinden. Het is namelijk MF 8x1 met een lengte van 60 (de kop wordt niet meegerekend).

PrinsB heeft idd de verkeerde in de verkoop......


EDIT: Ik vermoed dat PrinsB de wielkant in de verkoop heeft, Nummer 11600.17319.04
Wij zoeken de bakkant, Nummer 11650.17319.00
Ik wil nog even toevoegen dat getoonde bouten klasse 12 zijn origineel.
Die zijn echt een flink stuk sterker dan standaard industriekwaliteit klasse 8.
(Bij bouwmarkten verkopen ze volgens mij ook klasse 4, dat is echt peperkoek)
Metrisch fijne draad klasse 12 is zeker lastig te vinden. Heb er destijds via via bij Wurth gekocht.
Dat waren overigens 10mm bouten omdat het om V6 aandrijfassen ging. Waren iets van 8 euro per stuk?
Wellicht dat Vireo/Van Lingen in Houten ze nog origineel alfa heeft liggen? Ook niet goedkoop maar makkelijker dan bij Wurth.

Gr
DJ

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: zo feb 21, 2016 10:57
door Gtv4
Kont een meter in de lucht (van de auto :mrgreen: ) en dan de door Matteo omschreven makker/vrouw/vriendin/hond van de buren in de stoel en pompen op de rem methode, werkt gegarandeerd.

edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.

Grtz,fRank
Ben geen voorstander van ontluchten met het pedaal.
De remcups van de hoofdcilinder komen dan ineens op een plaats waar die wss al jaren niet zijn geweest.
Remolie trekt vocht aan en zorgt ervoor dat de hoofdcilinder juist daar roest.

Hetzelfde geldt bij montage van nieuwe remblokken, de eerste paar x trappen om de blokken aan te leggen.
Liever 6x half intrappen dan 3x volledig.

Trap je het rempedaal wel tot de vloer dan loop je kans op inwendige lekkage van de hoofdcilinder met gevolg dat er dus geen olie meer komt bij het ontluchten.

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: zo feb 21, 2016 11:03
door Gtv4
Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje ( :mrgreen: ) en daaronder langs lekte het als er beperkte druk op kwam. Druk ik het piemeltje in, ging het nog harder lekken.
Niveau te hoog misschien?
Of inwendige lekkage hoofdcilinder, geen druk opbouw en de olie komt achter de remcup en met het loslaten van het rempedaal stijgt het niveau. Hoofdcilinder gaat als het ware omgekeerd werken en trekt meer olie weg uit de leidingen als dat ie heeft weggepompt.

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: zo feb 21, 2016 22:55
door Lancelot
Was aan t ontluchten met Eezibleed, niet met trappen/pompen. Overigens noem ik Eezibleed nu gewoon bleed. Kapotte hoofdremcilinder heb ik namelijk wel eens met een bavianenjet gehad, mijn eerste auto. Ik was toen circa 40 kilo lichter en nog kon ik mij nauwelijks in de goede hoek wurmen omdat kreng los te draaien. Kortom, dat gebeurt mij hopelijk niet meer.

Maar remmen lijken nu op druk. Kan het pedaal ongeveer tot halverwege intrappen en dan is ie hard. Doe ik dat in de Beemer, dan kop ik de voorruit eruit. Binnenkort maar eens testen.

Nu nog de hulpkoppelingscilinder. Iemand nog tips om de hevel naar voren te krijgen? Spanbandje oid?

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: di feb 23, 2016 23:30
door Lancelot
Godverdegloeiende. Hoe krijg je in de naam van alles dat heilig is dat bovenste boutje los van de hulpkoppelingscilinder? Deze draait mee en ik kan er totaal niet bij. Ik heb de dwarsbalk al wat laten zakken, maar kennelijk nog niet genoeg. Kan ik deze helemaal los halen zodat de bak misschien nog wat zakt? Of moet ik dan meer loshalen? Ik heb echt geen zin om de cardan en de uitlaat ook te lossen. Ik speel met de gedachte het boutje weg te dremelen, maar het spul moet ook ooit weer vast.

Hulp is gewenst, alsmede spiegiese ondersteuning.

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: wo feb 24, 2016 10:17
door Zaagauto
spiegiese ondersteuning.
Grouphug? :lol:

Volgens mij moet je toch even de cardan lossen en dan kan het ver genoeg kantelen... maar... u weet... dat heb ik hooguit een keer vanuit mn ooghoek gezien...

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: wo feb 24, 2016 10:41
door frankalfa
Godverdegloeiende. Hoe krijg je in de naam van alles dat heilig is dat bovenste boutje los van de hulpkoppelingscilinder? Deze draait mee en ik kan er totaal niet bij. Ik heb de dwarsbalk al wat laten zakken, maar kennelijk nog niet genoeg. Kan ik deze helemaal los halen zodat de bak misschien nog wat zakt? Of moet ik dan meer loshalen? Ik heb echt geen zin om de cardan en de uitlaat ook te lossen. Ik speel met de gedachte het boutje weg te dremelen, maar het spul moet ook ooit weer vast.

Hulp is gewenst, alsmede spiegiese ondersteuning.
Uit t hoofd; alle bouten van de dwarsbalk eruit. dan 'hangt' ie ahw aan de cardanas vóór en je hebt er dan wat flex in zitten vanwege de donut. Met een sleuteltje (11?) en je hand er tussen gewurmd moest t volgens mij kunnen. Dacht ik. #-o

Suc6, grtz,fRank

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: wo feb 24, 2016 13:43
door Matteomeubel
Ik heb helemaal niets losgemaakt qua ophanging. Een stuk ijzer (grote schroevendraaier) tussen de koets en de kop van de bout gedrukt en tegen geduwd om doordraaien tegen te gaan.

Met vastzetten een gekartelde ring ertussen, dan stopt het doordraaien bij de minste voorspanning reeds.

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: za feb 27, 2016 23:06
door Lancelot
Ik heb helemaal niets losgemaakt qua ophanging. Een stuk ijzer (grote schroevendraaier) tussen de koets en de kop van de bout gedrukt en tegen geduwd om doordraaien tegen te gaan.

Met vastzetten een gekartelde ring ertussen, dan stopt het doordraaien bij de minste voorspanning reeds.
Dat was een fijne tip van de meubelmaker, die gekartelde randjes. Geen doordraaien meer. Cilinder zit erop, is ontlucht en lijkt te functioneren. Al komt de lakmoesproef natuurlijk met draaiende motor. Maar dan ondervind je de nadelen van een garage onderin een seniorenflet: je kan het echt niet maken om om 11 uur op zaterdagavond aldaar Fabio met een machtige brul (of kreun zo u wilt) tot leven te wekken. Kortom, tests volgen maar is uiteraard eigenlijk niet nodig. Het kan niet anders dan dat t werkt.

Streven: komende week apk. Mag ie ook weer de weg op!

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

Geplaatst: zo feb 28, 2016 21:57
door Lancelot
Godver, het rijdt maar Fabio blijkt plots rechts georiënteerd bij het aanremmen. Nu had ik een rechtse overtuiging wel verwacht, maar dit hoeft nou weer niet tentoongespreid te worden door middel van haaks rechtsaf de heg in rijden. Denk dat linksvoor toch wat minder gangbaar is. Dat is inderdaad de enige klauw die er nog niet af is geweest. Grmbl.

Ik las trouwens ergens dat de diepe rem ook bijgesteld kan worden door de stang naar de remcilinder/bekrachtigen op te stellen bij het pedaal. Iemand daar ervaring mee? Of staan mijn achterblokken te ruim, zoals Zaagmans en Allessandro mij eerde vandaag al lieten weten?

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...Job done!

Geplaatst: vr mar 04, 2016 09:59
door Lancelot
Afbeelding