Als je het echt allemaal zelf kunt maken is het natuurlijk leuker om dat ook te doen
. Maar volgens mij komen er veel dingen kijken bij het maken van o.a. zuigers, verkijk je daar vooral niet op. Het zou zonde zijn als je zo veel tijd en ook geld in een motor gestopt hebt en dat dan de zuigers kapot gaan. Dan zou ik eerst een setje willen testen in een verder gewoon originele motor, puur om te zien of ze goed werken.
Maar waarom wil je perse 2 bar kunnen draaien? Voor die 500 pk? met zo'n lage compressie zal dat ook wel moeten om die 500 pk te halen. Ik zou eerder voor iets van 8,5:1 gaan en dan iets minder laaddruk draaien. Komt je turbo ook sneller door op toeren, je hebt dan meer energie in de uitlaatgassen.
Wat is het doel van de 75 straks? Een bruikbare 500 pk worden het niet echt namelijk.. Wel leuk voor sprinten denk ik maar niet op het circuit.
Voor op mijn Saab motor heb ik de vermogenswens wat bijgesteld, van 400+ pk met een Holset HX35 naar +/- 350 pk met een Mitsu Evo TD05-16G turbo. Op die manier heb ik een veel leukere powerband en is de auto waarschijnlijk een stuk sneller doordat hij beter op de limiet te rijden is. En als ik het vermogen zat ben kan ik altijd nog de Holset monteren. Of ik pak bij mijn vriend een HX55 uit de kast.
Zal binnenkort eens kijken of ik die sproeiers er uit kan trekken voor je.
De zuigers van zo'n Saab blok zijn trouwens ook een mooi voorbeeld, kunnen makkelijk 600 pk aan.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.