Ik zal eerst eens vertellen hoe ik bij een Alfa 33 ben gekomen. M'n zus en m'n zwager hebben in de laatste jaren dat de 33 werd gemaakt een nieuwe Imola 33 gekocht. Sindsdien is m'n zwager trouw gebleven aan Alfa's en ben ik toch constant in contact geweest met Alfa's. Nu zijn we een aantal jaren verder en heeft hij een Alfa 156, maar die moest naar de garage en een vriend van hem had wel een auto te leen voor hem, dit stond toch in de weg; een Alfa 33. Toen m'n zwagers Alfa 156 weer gemaakt was, bleef de 33 bij hem staan, want die vriend van hem had er toch geen plek voor. Maar omdat m'n zwager hem toch niet gebruikte, mocht ik hem lenen (was toen autoloos). Na m'n eerste rit in m'n geleende 33 heb ik gevraagd of hij te koop was en zo is het balletje gaan rollen en nu ben ik de trotse eigenaar van een champagnekleurige Alfa Romeo 33 1.7 16V QV.

Op deze foto staat z'n beste kant. Er is een stijger op deze auto gevallen voor ik hem kocht, daar was de prijs ook naar. Er zat een rode spiegel op, deuk in het spatscherm bij het lichtvoorwiel en nog wat deukjes hier en daar. Maar het motorblok was nog in goede staat, de teller stond op de 191.000, maar het blok had ongeveer 115.000 gelopen, hoe betrouwbaar deze stand is weet ik niet, ik moet maar aannemen dat het zo is. Dit komt omdat een van de eigenaren het originele blok heeft opgeblazen en dus moest er een nieuwe in.
Op de volgende foto zijn we het voorspatscherm en het oliefilter aan het vervangen en de olie aan het verversen. Hier is ook de prachtige rode spiegel te zien

Het is tijd voor wat muziek in m'n auto. Ik ben een redelijk audio-fan en werk bij een Pro Audio bedrijf, dus het wordt tijd voor een fatsoenlijk radio, ook wel een headunit genoemd. Via een vriend van me heb ik een Sony CDX-GT700D gekocht. Een radio waarop je ontzettend veel in kan stellen, precies wat ik zocht. Hoge pre-outs om straks de eindversterker mee aan te sturen, een 4 kanaals 13 bands equalizer en nog veel meer.

Deze radio heeft de muziek verzorgt mij en m'n twee inzittenden op de vakantie naar Italië. In sneltreinvaart moest ik de auto in orde maken om naar Italië te gaan. Achteraf geen slimme zet geweest om met een auto op vakantie te gaan, die we niet kennen. Uiteindelijk zijn we eerder naar huis gegaan wegens startproblemen. We zijn zelfs nog op bezoek geweest bij Auto Vama in Florence, waar de nieuwe Spider al mooi stond te blinken. Daar konden ze ons ook niet echt helpen, omdat ze bijna vakantie hadden. Thuis heb ik de problemen opgelost en sindsdien geen startproblemen meer gehad (even afkloppen).
Nog een leuke actiefoto van mij, op weg naar Italië:

Na de vakantie werd het tijd om wat aan de rode spiegel te doen, die moest z'n kleurtje afstaan voor een nieuwe:

Deze zat weer mooi in de lak, wel wat kleurverschil, maar misschien ga ik in de toekomst m'n hele auto laten overspuiten.

Sorry van de lelijke pookknop, maar heb nog niets beters kunnen vinden!
Na een kijkje achter de achterbumper viel mijn oog op erg veel roest en gaten. Dit kon ik niet zo laten zitten en heb de roest verwijderd en behandeld en de gaten dichtgemaakt met glasvezelmatten en plamuur. Helaas hier ik hier niet heel veel foto's van gemaakt, hier volgen er drie.

De vorige bewoner van mijn Alfa heeft speakergaten in de deuren gemaakt en de speakers voor de verkoop eruit gehaald. Ik zat dus met gaten in m'n beide voordeuren. Dan heb je twee opties, of je koopt nieuwe panelen, of je zet er weer speakers in. Ik heb voor de laatste gekozen:

Binnenkort meer over m'n CSC einddemper, Ronal velgen en een opvulling van de hoedenplank met zes speakers.