wirno
Junior Member
Junior Member

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Remklauw 105 serie v

di mar 04, 2008 18:03

Misschien dat ik het gemist heb, maar ga je nog een grotere hrc monteren?
Zo niet is de standaard hrc groot genoeg? Je heb inmidels aardige grote zuigers voor en achter.

Mvgr Arno

Het-Licht
Guru
Guru

di mar 04, 2008 19:07

HRC laat ik nog even zitten. De een zegt dat je groter moet, dan ander weer niet... Ik kijk eerst even of het zo lukt, vervangen kan altijd nog. Uiteindelijk is alleen voor wat groter, achter is volgens mij het zelfde...

Het-Licht
Guru
Guru

zo mar 16, 2008 17:52

Zo weer druk bezig...

Tank eronderuit, zat nog half vol... :?

Afbeelding

Sleepoog in de wielbak... :lol:

Afbeelding

In de wielkasten zit wel het een en ander aan roest. Dat moet dus nog even gelast worden...

Afbeelding

Tank was ook best roestig (oppervlakkig) dus die kaal gehaal en in de roesstop...

Afbeelding

De reservewielbak... Wat moet je ermee ? Ik laat het nu maar effe zo, volgend jaar gaat ie denk eruit en word de bakvloer gewoon vlak. Ga ik nu niet doen, seizoen staat op het punt te beginnen en moet dus wel beetje rijklaar worden...

Afbeelding

Tank in de Tectyl gezet. Dat ziet er een miljoen keer beter uit !

Afbeelding

Achteras weer klaar gemaakt. Ook gelijk maar effe zwart gespoten. Kan het niet laten om alles wat ik los heb gewoon effe netjes te maken...

Afbeelding
Afbeelding

Naven over gezet zodat de TS assen passen. Die naven hebben wel lekkere lange draadeinden dus kunnen dikke spacers op ! :twisted:

Afbeelding

Los halen had wel een hoop voeten in de aarde. Me pa had op zijn werk een 1/2 duims 36mm dop geregeld. Dat op het wringijzer met een pijp van 1,5m erop gingen ze bij de aangepast as zo los. Toen de ouwe as en dat was andere koek. Het wringijzer was het niet eens met de kracht die we van hem verlangden met dit als resultaat... :lol:
Gelukkig heb ik van me werk de zelfde doppenset en na het gloeiend heeft stoken van de moer kwamen ze dan toch los. Machtig, wat zaten die vast ! :shock:

Afbeelding

Het middenpunt van de Wattstang bevestiging. Zit een lager/kogel is en samen met de watt-stang van Yuri (bedankt nog !) en de Powerflex rubbers die ik al had is met de watt stangen weinig mis denk ik. Enige stapje hoger is uniballs en kortere/verstelbare stangen.

Afbeelding

De voorbalk met SZ kogel en nieuwe bakrubbers.

Afbeelding

Kofferbak in de roeststop/primer gezet, die gaat heft zelfde kleurtje krijgen als voorin...

Afbeelding

Nu is het wachten op onderdelen voor de remmerij achter (Ferodo DS2500 blokken, Sandler GT schijven en een remklauw) en dan kan ik weer verder...

Keep you posted !

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Update...

zo mar 16, 2008 23:05

Lekker bezig!!
Ik heb bij mijn soontobe 75 trekdeejding ook de reservewielkuip vervangen door een stuk plaat (uit een 155 motorkap 8) :twisted: ). Puntlassen uitboren en klaar.
Hoop ook wat meer flow onder de auto te krijgen hierdoor (benzinetank zit ook niet meer op de oorspronkelijke plek dus lekker leeg onder de kofferbodem :idea: )

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Het-Licht
Guru
Guru

ma mar 17, 2008 01:08

Ik heb ook nog een V6 tank liggen op de zolder, maar das een project voor volgend jaar... :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 17, 2008 10:57

Ziet er weer netjes uit, zeker ook de reservewielkuip. 8) Gezien het feit, dat het maar tijdelijk is, ziet die er zelfs meer dan netjes uit! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Het-Licht
Guru
Guru

za jun 07, 2008 15:45

Zooooo, weer druk bezig... Met de remmen ! De hele boel achter weer in elkaar en aan het ontluchten geslagen met de Eezibleed. Werkt op zich heel leuk maar hard worden wil het pendaal niet ! Uiteraard heb ik de kont flink omhoog gegooid en heb er tot nu zo'n 0,75 l remolie doorheen gepompt maar het wil niet baten. Bij het ontluchten zie ik geen belletjes meer voorbij komen. Wel heb ik druk op het pendaal, heb iets van 1,5 cm vrije slag en dan voel ik druk maar ik kan het pendaal tot op de bodem trappen. Er is nergens lekkage o.i.d. Alles is nieuw behalve de HRC. Zou dit de boosdoener zijn ? Iemand nog meer tips ?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Remmen ontluchten pr

za jun 07, 2008 16:35

Dan zou je toch richting hrc gaan denken inderdaad. Is geen heidens karwei om die eraf te halen. Zou eraf halen en open maken om te kijken of er iets aan te zien valt. Wel ff goed opletten hoe die in elkaar zit natuurlijk. Een nieuwe imitatie is bij Arese iets van E65. Een revisie setje is iets van E10 ofzo. (indien de hrc revisie waardig is)

Gr,
DJ

Het-Licht
Guru
Guru

za jun 07, 2008 19:01

En aan de hand waarvan kan ik zien hoe goed de HRC nog is ?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 21:00

Kijken hoe de seals eruit komen (beschadigingen. keihard etc) en met goed licht erbij in de cilinder kijken om te zien hoe de cilinder wand eruit ziet. Mogen geen diepe putten en sleepsporen in zitten. Heel geringe beschadiging kan je weghonen met borstelje. Verkopen ze bij automaterialenzaak.
Maar gezien je vraag en de toepassing van de auto ben ik geneigd om te zeggen: zet er een nieuwe (imitatie) op.
Wellicht dat er iemand een goede gebruikte heeft liggen die je kan lenen. Dan weet je zeker dat je niet voor nop een andere koopt.
Het is dat mijn nieuwe spullen maat niet af komen :evil: anders had ik er een voor je gehad. Maar goed daar heb je nu dus niks aan.

Gr,
DJ

Het-Licht
Guru
Guru

za jun 07, 2008 21:08

Is het dan niet verstandig om er gelijk een grotere op te zetten ? De 22 die er nu in zit is al niet overbemeten met de Volvo klauwen...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 21:19

Ja in dat geval zou dat wel handig zijn. Alleen weet ik geen betaalbare grote hrc's.
Heb toevallig zelf met een 75 met girling tangen voor gereden en dat gaat wel met 22mm hrc maar dat was alleen op straat en niet op circuit.
Er zijn diverse grote alternatieven en die schijnen allemaal en verbetering te zijn maar kost nieuw allemaal richting E200 of meer.........
Haal de oude er eerst eens af en bekijk hem eens goed. Dan weet je tenminste iets. Anders blijft het gokken.

Gr,
DJ

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 07, 2008 21:52

Delphi levert een 25,4 mm. past er zo op, alleen zitten de aansluitingen aan de andere kant van de hoofdremcilinder en zijn het er maar 2. makkelijk op te lossen met een t-stukje, een koppelstukje en twee leidingkjes.

Heb ik met mijn Volvo klauwen ook gebruikt.

Delphi nr is LM 21026, is voor een citoen/peugeot/fiat bedrijfswagen. kostte vorig jaar iets van 110 euro.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 22:47

Kijk dat zijn nog eens zinvolle reacties :D
Heb ik zelf ook nog iets aan want pedaal zat wel diep met girling tangen en 22mm hrc

Gr,
DJ

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 08, 2008 10:33

zou toch ook eerst ff proberen op de oude manier te ontluchten met de kont omhoog en dan ff met z'n 2e de een pedaal hard trappen en vast houden de ander nippel los draaien en dan weer vast.

dit geeft toch meestal het beste reseltaat zeker als alles los is geweest.

hrc kan je ook eerst controleren zonder los te halen. trap het pedaal hard door meervoudig te pompen. zodra deze hard is met je voet proberen dat ding van een constant harde druk te voorzien. het pedaal mag dan niet in zakken of zachter gaan voelen. doet ie dit wel is de hrc lek :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Projecten”