Zo weer druk bezig...
Tank eronderuit, zat nog half vol...
Sleepoog in de wielbak...
In de wielkasten zit wel het een en ander aan roest. Dat moet dus nog even gelast worden...
Tank was ook best roestig (oppervlakkig) dus die kaal gehaal en in de roesstop...
De reservewielbak... Wat moet je ermee ? Ik laat het nu maar effe zo, volgend jaar gaat ie denk eruit en word de bakvloer gewoon vlak. Ga ik nu niet doen, seizoen staat op het punt te beginnen en moet dus wel beetje rijklaar worden...
Tank in de Tectyl gezet. Dat ziet er een miljoen keer beter uit !
Achteras weer klaar gemaakt. Ook gelijk maar effe zwart gespoten. Kan het niet laten om alles wat ik los heb gewoon effe netjes te maken...
Naven over gezet zodat de TS assen passen. Die naven hebben wel lekkere lange draadeinden dus kunnen dikke spacers op !
Los halen had wel een hoop voeten in de aarde. Me pa had op zijn werk een 1/2 duims 36mm dop geregeld. Dat op het wringijzer met een pijp van 1,5m erop gingen ze bij de aangepast as zo los. Toen de ouwe as en dat was andere koek. Het wringijzer was het niet eens met de kracht die we van hem verlangden met dit als resultaat...
Gelukkig heb ik van me werk de zelfde doppenset en na het gloeiend heeft stoken van de moer kwamen ze dan toch los. Machtig, wat zaten die vast !
Het middenpunt van de Wattstang bevestiging. Zit een lager/kogel is en samen met de watt-stang van Yuri (bedankt nog !) en de Powerflex rubbers die ik al had is met de watt stangen weinig mis denk ik. Enige stapje hoger is uniballs en kortere/verstelbare stangen.
De voorbalk met SZ kogel en nieuwe bakrubbers.
Kofferbak in de roeststop/primer gezet, die gaat heft zelfde kleurtje krijgen als voorin...
Nu is het wachten op onderdelen voor de remmerij achter (Ferodo DS2500 blokken, Sandler GT schijven en een remklauw) en dan kan ik weer verder...
Keep you posted !