Pagina 6 van 18

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: vr dec 23, 2011 22:48
door jorritkooistra
Alleen rijden op eigen terrein hè, de auto heeft natuurlijk geen straat-toelating.
ja op die fiets.

ik ken ook mensen die gewoon de stockcar even uittesten op de openbare weg..... :lol:

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: za dec 24, 2011 11:31
door Sergio
Alleen rijden op eigen terrein hè, de auto heeft natuurlijk geen straat-toelating.
Daarom hangt er natuurlijk ook een nummerplaat op ;)

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: za dec 24, 2011 18:39
door Hylke
Da's voor de sier natuurlijk, kan ze alvast wennen.
Heb overigens het kenteken achterhaald, na de kerst eens even verder speuren!

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo dec 25, 2011 12:23
door Hylke
Zo neemt hij de ene 33 in (2009):

Afbeelding

Niet veel later neemt hij de volgende alweer in (2011):

Afbeelding
Afbeelding

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo dec 25, 2011 12:33
door Hylke
Overigens ook even aan het proefpassen geweest met de nieuwe neus:

Afbeelding

Er komen nog buizen achter de opengelaten gaten, zodat de koude lucht direct naar de filters kan.

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: za mar 17, 2012 20:13
door Hylke
Vandaag ruimte gemaakt in de garage. Alle sets met velgen met de type 1 mee de stalling in. Wow, wat een ruimte in een keer.

Ik had al een set extra hoodpins binnen gekregen, die zijn vandaag gemonteerd. Daarnaast heb ik de tweede luchtslang gemonteerd voor aanzuiging van verse lucht in de koplamp.
Omdat ik ook mijn nieuwe kruissleutel wilde proberen, wilde ik de wielen wisselen met mijn gepolijste Alessio's. Ik had al verwacht dat ze achter niet zouden passen ivm de opzet van de reactiestangen. Daarvoor heb ik gelukkig spacers laten draaien. Dat ze ook voor niet zouden passen in verband met de stand van de schokdemper, had ik niet verwacht. En laat nu net het tweede setje spacers met de type 1 mee de stalling ingegaan zijn. Beetje half-om-half dus:

Afbeelding

Daarnaast heb ik de achterwielophanging los gehad om uit te vogelen hoe een of ander in elkaar zit. Helaas kon ik niet de hele ophanging los krijgen omdat de uitlaat bij mij ónder de as door loopt.

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: za mar 17, 2012 21:23
door Michel75
Goed bezig, maar eigenlijk hoort dit in het hoofdstukje racen algemeen ofzo :wink:

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: za mar 17, 2012 23:04
door Hylke
Haha, ik zal het eens in overweging nemen :wink:

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo mar 18, 2012 15:57
door Hans33sw
Stand vd schokdempers? Hoe zit dat dan?
Ik heb met veel camber zonder spacers wel aanloop problemen, maar dat is met 16" en 205 breed.
Bij mij verstel je de camber mbv de onderste bouten op de fusees. Hoe gaat dit bij jou dan?

sowieso wel leuk om wat foto's van de techniek te zien!

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo mar 18, 2012 17:18
door Hylke
Foto's komen binnenkort weer. Werk nu met heerlijke handschoentjes, maar dat fotografeert zo lastig...

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo mar 25, 2012 17:54
door Hylke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn nog spacers nodig om de Alessio's ook voor te kunnen monteren.
Aangezien er komende week ook nog draadeinden met wielmoeren komen, combineert dat mooi.

Nog "even" de 166 klaar maken en dan op naar Spa Italia in België.

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: zo mar 25, 2012 22:07
door Tecky
Mooi!! Goed voor inspiratie.

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: ma mar 26, 2012 10:07
door alfaqv75
leuk man, ben benieuwd hoe die knalt! :!:

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: ma mar 26, 2012 10:11
door Hylke
Van mij mag ze alleen nog wel wat lager...

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

Geplaatst: ma mar 26, 2012 15:46
door MarcoAzzurro
Zeker weten de ex. auto van Johan de Vries, getuige de Epson stickers en Autotaal stickers :wink: Epson reclame kwam via zijn maatje Ed Hoiting (Adina Computers). Was destijds een serieuze auto weet ik nog wel.
Belettering is destijds gedaan door mijn vader. Heb hem toen nog geholpen met plakken.
Deze 33, een 75 (van Ed) en een Giulia met dezelfde kleuren/belettering.