Pagina 6 van 14

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: zo mar 13, 2011 12:06
door Stan75
Afgelopen week de Ronals 15'' vervangen voor Stilauto 16''
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: zo mar 13, 2011 17:57
door recaro24v
Staat er errrug vet onder 8)

Veel plezier ermee!

gr.
Rinze

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 04:40
door DJ
Zijn dit geen zwart gespoten azev's zondernaafdeksels dan??

Gr DJ

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 10:42
door frankalfa
Zijn dit geen zwart gespoten azev's zondernaafdeksels dan??

Gr DJ
Lijkt mij ook op het eerste gezicht. Maar aan de andere kant; multisteek azevs heb ik nog nooit mogen aanschouwen. Kan ook niet goed zien waar het logo op vastzit.

Wel gaaf zwarte wielen! 8)

Grtz,fRank

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 11:48
door B-lex
Stilauto is azev replica..

Wel heel gaaf in matzwart trouwens 8)

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 12:10
door frankalfa
Stilauto is azev replica..

Wel heel gaaf in matzwart trouwens 8)
Sinds wanneer? Stillauto is mi een merk wat zn eigen velgen ontwerpt? Toch?

Grtz,fRank

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 13:48
door dibro
@ frankalfa:

Stillauto:

Afbeelding

Volgens mij zelfs exact hetzelfde type, maar dan met 8 i.p.v. 10 boutgaten.
De naafkap is duidelijk anders, maar verder is het een Azev A lookalike.

Sorry voor de Fiat :oops: :wink:

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 19:30
door Alessandro
@ frankalfa:

Stillauto: # foto #
Dit waren nog Azev's, toen ik ze in handen had..... heb je ze omgekat? :o (Ik lees wel meer rare/ nare verhalen over de velgenhandel tegenwoordig)

:wink:

OT: @Stan75: vette bak hoor! 8) :thumbs:

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: di mar 15, 2011 20:34
door B-lex
@ fRank, sinds wanneer weet ik dan weer niet, denk ook neit dat ze dezelfde mallen hebben gebruikt oid.

Grtz, Alex

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za aug 13, 2011 22:02
door Stan75
het project heeft een lange tijd stil gelegen.... maar heb nu weer tijd om verder te gaan!!!

Er lekt koelvloeistof tussen de kop en het blok..... waarschijnlijk omdat de extra ringen in de cilinderbussen te dik zijn.
Ook er twee bouten van uitlaatspruitstuk-turbo afgebroken....

Dus:
dunnere ringen draaien,
nieuwe koppakking,
wat betreft de bouten, ga ik een gedeelte van de downpijp flexibel maken (toevallig 3'' RVS flexibel gevonden op het werk!)
Alles was star en ik denk dat de 3'' pijp te veel uitzet of door de trillingen.....

Ik heb van gehoord dat je op een 1.8TB beter een atmosferische inlaatnokkenas kan gebruiken (meer lift)?!

heeft iemand hier ervaring mee???

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za aug 13, 2011 22:27
door brolli21
Ik heb ook ooit vernomen dat de (inlaat)nokkenas van een 2 liter carbs beter zou zijn op de inlaat van een turbo.
Ze;lf heb ik het nog niet geprobeerd,maar ja,mijn turbo is nog helemaal standaard...

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: wo aug 17, 2011 13:20
door Stan75
iemand ervaring?????

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za aug 27, 2011 22:32
door Stan75
weet iemand wat de lift is van de standaard nokkenstokken in de 1.8 turbo?

Ik heb namelijk de in- en uitlaat nokkenassen van een atmosferische 1.8 gevonden.

Heb even snel gemeten, volgens mij zijn die zo'n 10mm

Ben benieuwd wat het standaard is... maar ze zitten er nu nog in.

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za aug 27, 2011 22:58
door jan1300
Standaard turbo:

Uitlaat 0,55-0,060 605.16.605 lift 9.60mm

Inllaat 0.43 605.23.000 lift 8.00mm

Heb je er wat aan?

gr Jan

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za aug 27, 2011 23:05
door Stan75
bedankt Jan!
Heb ik zeker wat aan.
Had een paar nokkenassen gevonden bij een garage in een doos en wist niet of deze beter waren.

Die gaan er binnenkort in dus!!!

gr Stan