Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: 75 america

za okt 03, 2009 19:37

Ik dacht trouwens dat de america 25% sper diff had orgineel. bij deze is dat niet het geval. Of hadden dat alleen de gtv6-en? Anders maar meteen zoeken naar een gtv6 diff.
GTV 6 heeft zeker geen sper! Alhoewel er hele late Gtv6 zijn die wel sper hebben kon zo'n bak enige tijd geleden in Duitsland kopen van een 86'er.
Het komt wel vaker voor dat Alfa bakken welke sper zouden moeten hebben af fabriek geen sper hebben :oops:

Gr,
Carl
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: 75 america

za okt 03, 2009 19:44

en wat je nu koopt is meestal Chinese imitatie en van veel mindere kwaliteit dan de echte Italiaanse...
:?

Sorry maar ondanks dat ik een groot Alfa hart heb geloof ik hier helemaal niets van. Er zijn op dit moment uitstekende Hardyschijven te koop! :wink:

Als je een Alfa helemaal uit elkaar trekt weet je dat je soms staaltjes van briljante technische oplossingen tegenkomt maar kwaliteit is niet echt een sterk Italiaans puntje!
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 15:02

Zit de laatste tijd ook te denken aan een Turbo / biturbo verhaal.
Een keer wat anders als een compressor (heb ik al eens eerder gedaan). Een enkele turbo gaat natuurlijk pas werken in de hogere toeren maar een bi-turbo pakt al veel eerder op , of zie ik dat helemaal verkeerd?
Het aanbod hiervan is ook veel groter als de compressor die ik zoek (eaton mp62).

Graag jullie meningen hierover.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7030
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 15:36

:D
een enkele turbo hoeft niet veel later op te spoelen als en dubbele turbo hoor, hangt allemaal van de maten af. :wink:

Een enkele turbo plaatsen is wel aanzienlijk makkelijker als een dubbele ivm de ruimte. Ook zullen de kosten een stuk lager zijn als bij een dubbele turbo ( veel mider materiaal nodig), ook hou je het geheel een stuk simpeler onder de kap. Je hebt veel minder buizen die naar en van je blok lopen bijvoorbeeld.

-Aan de bestuurderskant een origineel spruitstuk houden.
- Aan de passagierskant een spruitstuk maken met een aansluiting voor de x-over pijp vanaf het andere spruitstuk.
- Turbo komt dan dus rechts te zitten, liefst een beetje naar voren.
- Liefte een turbo met een interne wastegate gebruiken, neemt het minste ruimte in.
- 76mm uitlaat vanaf de turbo naar achteren. evt carrosserie aanpassen zodat je hem over het stuurhuis heen kunt laten lopen.
- Inlaatspruitstuk 180 graden omdraaien zodat de gasklep aan de bestuurdrskant komt te zitten, hierdoor krijg je een mooi luchttraject vanaf de turbo door de intercooler naar de gasklep.

Enkele voorbeelden ( dit zijn rechtsgestuurde auto's, omdat het stuurhuis bij hen anders is moet je de foto's eigenlijk spiegelen.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foto's komen hier vandaan. :wink:
hier ook nog een single turbo ombouw.

Succes met beslissen... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4252
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 18:26

Vet...!

Turboooo V6 is cool!

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 21:15

Die foto's hebben me nou net geinspireerd 8)

ook de filmpjes deden het goed:

http://www.youtube.com/watch?v=gcNC54tS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=IcFwHbiG ... re=channel

Maar wat zou nou het meeste fun zijn om te gaan rijden?
-De supercharger is instant power , maakt niet uit welk toerentalgebied.
-Turbo gaat toch pas echt trekken rond de 2500 RPM of zijn die nieuwere nou zoveel beter?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4252
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 21:19

Kan eerder de ts turbo trok ook bij 2200rpm ofzo, maar iets van een turbogat is ook wel leuk rijden.
Dat was een 2.0ts met een Garret T3, dus een redelijk antieke turbo...

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

wo okt 14, 2009 21:54

:D
een enkele turbo hoeft niet veel later op te spoelen als en dubbele turbo hoor, hangt allemaal van de maten af. :wink:
Halen we dan nog steeds de 300PK?

Niemand toevallig een rollerbankuitdraaitje?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7030
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 21:59

makkelijk... :D

Je hebt 3 liter motorinhoud om een turbo mee op te spoelen. Als je maar 300 pk wilt hebben hoef je waarschijnlijk maar iets van 0,5 bar laaddruk te rijden. Je hebt in ieder geval geen verlies door de compressor.

Kijk ook hier eens. :wink: Niet zo ver van huis.. :)

"Maximum Boost" van Corky Bell is eigenlijk verplicht leesvoer... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo okt 14, 2009 22:24

transaxle gaat goed tot +/-300pk maar is er ook een bak die er best makkelijk onderpast die veel meer aan kan?

bedankt voor de tips!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7030
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

do okt 15, 2009 00:31

nee helaas :( .... dat zou een gouden ei zijn, een bak die er zo onder kan die meer vermogen aan kan. :wink:

Maar niet teveel burn-outs en dragraces met staande start en je bak zal het best een tijd volhouden hoor. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4252
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

do okt 15, 2009 08:30

Zou een Porsche bak van een 928 geen optie zijn?
Niemand nog geprobeerd?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 75 america

do okt 15, 2009 10:20

Afbeelding
Afbeelding

Dat zou 'm zijn volgens google.... (maar ik zie twee verschillende. Ik gok, dat de bovenste een automaat is?)

Wel een torquetube.... nogal anders dus. Heel ambitieus, als je dit onder een 75 wilt knopen. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4252
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

do okt 15, 2009 17:46

Ja, de bovenste lijkt mij ook een automaat, gezien de koppelomvormer!
Er zijn wel gekkere aanpassingen gedaan en een torque-tube is niet zo verkeerd!

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: 75 america

do okt 15, 2009 17:51

Ik heb een 944 carrera gt bak liggen is met eenvoudige aanpassingen te doen.is een dog leg bak
Was het laatste projectje voor mijn toenmalige 75 race turbo.
Heb ik overigens over dus met kennis over te nemen :lol: voor weinig

Terug naar “Projecten”