een enkele turbo hoeft niet veel later op te spoelen als en dubbele turbo hoor, hangt allemaal van de maten af.
Een enkele turbo plaatsen is wel aanzienlijk makkelijker als een dubbele ivm de ruimte. Ook zullen de kosten een stuk lager zijn als bij een dubbele turbo ( veel mider materiaal nodig), ook hou je het geheel een stuk simpeler onder de kap. Je hebt veel minder buizen die naar en van je blok lopen bijvoorbeeld.
-Aan de bestuurderskant een origineel spruitstuk houden.
- Aan de passagierskant een spruitstuk maken met een aansluiting voor de x-over pijp vanaf het andere spruitstuk.
- Turbo komt dan dus rechts te zitten, liefst een beetje naar voren.
- Liefte een turbo met een interne wastegate gebruiken, neemt het minste ruimte in.
- 76mm uitlaat vanaf de turbo naar achteren. evt carrosserie aanpassen zodat je hem over het stuurhuis heen kunt laten lopen.
- Inlaatspruitstuk 180 graden omdraaien zodat de gasklep aan de bestuurdrskant komt te zitten, hierdoor krijg je een mooi luchttraject vanaf de turbo door de intercooler naar de gasklep.
Enkele voorbeelden ( dit zijn rechtsgestuurde auto's, omdat het stuurhuis bij hen anders is moet je de foto's eigenlijk spiegelen.)
foto's komen
hier vandaan.
hier ook nog een single turbo ombouw.
Succes met beslissen...

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.