Een vierkante 1600 is 80x80, en ik zou moeten opzoeken wat een 145/146 1.6 heeft, een boxer krukas met 80mm slag lijkt me onmogelijk en het extreem overvierkante van 87x67 heeft die ook niet. Zou mooi zijn als ik die koppen van je kan over nemen, hoeft niet voor niets natuurlijk maar daar komen we wel uit. Ik zal eind van de week voor de zekerheid nog een pb sturen er over.Ha Bert,
Bij mijn 1.6 blok (lijkt wel alsof iedereen aan de vierkante motor gaat) zitten koppen met van die "gespleten" nokkenassen.
Uiteindelijke doel is om 16 klepper koppen op deze motor te knutselen om zo een toerengretige motor te krijgen.
Voor de koppen zelf heb ik dan (nog) geen specifiek doel, kan ze wel meenemen zondag.
Groeten, Hylke
Ik vraag me af waarom Alfa voor de TI QV met 105 pk afgestapt is van de gedeelde nokken, daar waren toch eigenlijk nooit problemen mee dacht ik? De latere hydraulische stoters begrijp ik wel vanwege minder onderhoud.
16kleps koppen op je 1600 blok zal wel passen maar dan moet je wel geschikte zuigers hebben, of uitsparingen voor de kleppen frezen in een standaard 2v zuiger, tenzij je ook met 87mm boring en 67mm slag aan de gang gaat en originele 16v zuigers gebruikt?