Hoi Jp,
Ik kan al aan de uitlijnwaarden zien dat de 145 waarschijnlijk naar rechts trekt!
Dit doet ie dan ook! Is of op te lossen door subframe te verschuiven of camberbouten.
Het verschil in camber links rechts is veel te groot, bijna een graad!
Thx! Ga er even mee terug naar de uitlijnboer. Heb nu al 90 euro uitgegeven aan (2x) uitlijnen, mogen ze het wel helemaal goed doen...
Dat moeten ze nu onder garantie doen!
Elke uitlijner moet weten dat met een dergelijk camber verschil de auto naar 1 kant kan trekken!
Bij het uitlijnen dadelijk, er op letten dat het camber een beide zijden gelijk wordt, indien er een verschil onvermijdelijk is dan fractioneel aan de rechter zijde meer, nooit links meer (uitgaande van symetrische caster waarde). De camber thrust zorg ervoor dat de auto naar de kant trek waar het minste camber is. Aangezien wij in NL rechts rijden en de wegen meestal iet wat bol zijn, is het wenselijker om dit natuurlijk afschot van de weg te compenseren, door de auto fractioneel naar links te laten trekken. (door camber op het rechter wiel naar boven af te ronden tov links, de camber thrust zorgt hiervoor).
Ps, je kunt (beetje laat) ook nog je eigen topmounts monteren (dacht dat je namelij QV topmounts op een JTD hebt zitten, kijk maar eens of je verschil ziet als je er boven op kijkt), dan komt je naloop, of te wel caster weer dichter in de buurt van de fabrieks waarden. Dit levert een iets grotere rechtuit stabiliteit op.
Suc6.
Lukt het niet, weet ik hier een uitlijner die het wel kan
