Uh... ik dacht altijd dat de bumpers massief rvs waren... en nu lees ik dat je het hebt over het chroomlaagje dat te dun kan worden?
Ik geloof je direct hoor... maar heb ik het dan altijd verkeerd begrepen?
Intussen zit de rozet weer op haar plaats... dankzij de ge-rechtte bout een stuk beter dan voorheen... nog niet perfect maar wel mooi glimmend!
Ook de nummerplaat met garnituur zit weer... ditmaal dus met rvs boutjes zodat het geheel er iets smakelijker uit blijft zien...
En als afsluiter voor vandaag de helder stralende kentekenlampjes...
Ben niet helemaal tevreden over de nummerplaat... die heeft een beetje corrosie en dat zie je... is misschien wel bij te werken... een nieuwe is ook zo zonde...
De achterlichten liggen er nog uit... 2e kap gaat straks in de vaatwasser en de randjes moeten nog gespoten worden... en als ze te vinden zijn... nieuwe rubbers....
Ben ERG blij met mijn eigen pietluttigheid want 12 jaar geleden heb ik de achterlichten ook schoongemaakt... alleen zat toen het merendeel van de 8 boutjes vastgerot en ben ik uren bezig geweest met HEEL voorzichtig uitboren en moertjes weer vast smelten in de plastic behuizing... toen ook al de beslissing genomen om zo veel mogelijk rvs boutjes toe te passen en veel kopervet cq vaseline met als resultaat dat ze nu, 12 jaar later dus, zo los te draaien waren....
Voorlopig staat ze dus nog even achterlichtloos op de foto....
Degenen die de auto kennen zal het opvallen dat ze langzamerhand weer echt grijs wordt.... en dat de groene waas verdwijnt...
Eigenlijk ongelofelijk dat dit een "te restaureren auto" is...

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...