Ik ben dit topic een beetje uit het oog verloren wachtend op de laatste foto's, maar die blijven nog wel even weg helaas, dus laat ik nog maares updaten met wat ik al heb. De auto was eind juni zo goed als af, enkel de koplampen en het interieur moesten er nog in.
Helaas heeft de eigenaar het momenteel heel druk, dus de échte eind-foto's moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar degene die ik nu heb komen aardig in de buurt.
Na het spuiten met al een zooi chroom opgeschroefd:
Kabelboom-gepruts; was aardig doorgebrand op sommige plaatsen, een oude 190SL kabelboom was zo vriendelijk om de juiste kleurtjes authentieke draad te leveren:
Van zodra de dozen onderdelen uit de US, Italië en Duitsland voor de deur verschenen, ging het gewoon lekker snel zoals op de foto's te zien is.
De motor sloeg na een paar keer proberen meteen aan, na 25 jaar stilstand! Na vijf minuutjes draaien was de compressie ook gewoon netjes 8 op alle cilinders. Wél apart was een énorm wit rookgordijn dat na een kwartiertje nagenoeg helemaal verdwenen was, maar de vrees voor een lekke koppakking lijkt ons niet ongegrond.
Vastgesteld intussen:
- dynamo stuk
- de koelvloeistof zeikt echt keihard tussen het inlaatspruitstuk en het blok door wegens ruw geoxideerd oppervlak van het spruitstuk
- oliefilter lekt aan de grote bevestigingsschroef
- bak wil niet in achteruit (dát is dan weer wel een onaangename verrassing, hopelijk verdwijnt het probleem magisch na een flink ritje, maar ik betwijfel het)
Al de rest doet het gewoon, maw op die bak na is het probleem-oplossen peanuts.
Nu nog de koplampen erin, de tapijten en zetels erin, een slotje voor het handschoenenkastje zoeken, een claxonmechanisme regelen en hij is AF.
De extra Borrani-velg is al gevonden alsmede het luchtfilterhuis, dus binnenkort worden de velgjes opnieuw gespoten, verse bandjes erop, enz..
Uiteraard plaats ik dan nog wel iets geslaagdere foto's van de afgewerkte auto.
Eventuele bedenkingen: als je ooit de keuze krijgt tussen het plaatsen van de voorruit in een 101 cabrio en een verfrissend potje russische roulette, haal de wapenolie, een doekje en de .44 al maar boven zou ik zo zeggen
](./images/smilies/eusa_wall.gif)