Nou; het heeft even geduurd maar ondertussen genoeg hersteld om weer wat te gaan sleutelen!
En de afgelopen weken dus een paar dingetjes af kunnen vinken.
-Temperatuur meter in het dashboard deed het niet. Ik heb niet de moeite genomen om de sensor verder uit te zoeken, ik heb een output van de ECU gebruikt die een massa duty cycle aan kan sturen op basis van een tabel. Eventjes wat kalibratie van duty cycle t.o.v. temperatuur op de meter en voila. De meest accurate temperatuur meter die een 75 ooit gehad heeft
-Nokkenas sensor gemonteerd. Die ik had was de originele van de 166 en die was kapot (dit verklaart ook meteen waarom die 166 af en toe een misfire code gaf). Nu kan ik de tune aanpassen om hem sequentieel ipv wasted spark aan te sturen. Nodig? nee. Maar het kán wel, en dat is reden genoeg.
-Nieuw origineel expansievatje. Ziet er weer top fris uit.
-Grill met NOS scudetto en nieuw logo. Ook weer fris. En beugeltje om m vast te zetten aan de dwarsbalk. Die had ik nooit. Beter dan tyraps
-Einddemper met demping gemaakt. De no-drone demper had geen demping, deze wel. Hopelijk is dat voldoende. Maar heb m nog niet gestart gehad. Heb wel een foutje gemaakt, met ingeveerde as raakt een stabi botje een deel van de uitlaat dus daar moet ik nog wat meer ruimte maken. Auto hing op een 2 kolommer natuurlijk met de ophanging omlaag, en dan zie je dat niet. Maar dat moet ik dus oplossen, en evengoed van geleerd want dat overkomt me niet nog een keer