Was wel een gerommel trouwens, vooral onder je carbs (gelukkig carb in jouw geval toch?
 ) is er weinig ruimte. Ringratelsleutel 13(geloof ik) is wel je vriend.
 ) is er weinig ruimte. Ringratelsleutel 13(geloof ik) is wel je vriend. ) is er weinig ruimte. Ringratelsleutel 13(geloof ik) is wel je vriend.
 ) is er weinig ruimte. Ringratelsleutel 13(geloof ik) is wel je vriend.Foei Michiel! Dubbele Webers!Ik heb mijn steunen laatst gewoon op straat vervangen. Krik onder het blok om eea te ondersteunen en een klein beetje heffen, dan schuif je die steunen er tussenuit. Ik heb alles laten zitten verder,
Was wel een gerommel trouwens, vooral onder je carbs (gelukkig carb in jouw geval toch?) is er weinig ruimte. Ringratelsleutel 13(geloof ik) is wel je vriend.
 (Jeweetwel "Super" heeft altijd dubbele carbs
  (Jeweetwel "Super" heeft altijd dubbele carbs  ) En kijk ff op de foto's.
 ) En kijk ff op de foto's.   

En of dit de makkelijkste manier is...Geen idee. Wel de enigste manier als je geen motortakel/brug hebt. Ik weet niet hoe goed je overal van onderaf bij kan.
 En of dit de makkelijkste manier is...Geen idee. Wel de enigste manier als je geen motortakel/brug hebt. Ik weet niet hoe goed je overal van onderaf bij kan. 

)  Oliefilter zat wel gruwelijk in de weg, dus de voorste moer is totaal niet te zien en moest op gevoel plus dat er te weinig ruimte voor de ratel was.
 )  Oliefilter zat wel gruwelijk in de weg, dus de voorste moer is totaal niet te zien en moest op gevoel plus dat er te weinig ruimte voor de ratel was.

Heb al geprobeerd de bouten los te maken van de andere motorsteun, maar merk toch dat de carbs best wel in de weg zitten. Denk dat ik die er morgen toch wel even af schroef, scheelt een hoop krassen op mijn armen.
  Heb al geprobeerd de bouten los te maken van de andere motorsteun, maar merk toch dat de carbs best wel in de weg zitten. Denk dat ik die er morgen toch wel even af schroef, scheelt een hoop krassen op mijn armen.

](./images/smilies/eusa_wall.gif) Het liep zelfs méér aan!
   Het liep zelfs méér aan!   

Ik had voor de motorsteun wel even de benzineleidingen los getrokken, die van benzinepomp naar filter en van filter naar carbs. Maar die zaten goed bevestigd...onsteking was ik niet aan geweest. Even testenm of hij wel benzine kreeg, dat was het geval dus moest 't aan de vonk liggen. Alles nog eens goed na gelopen, zag ik dat er een kabeltje van de bobine af was geschoten. (geen idee trouwens wat de functie was). Aansluiten, starten en meteen lopen. Moet zeggen dat ik 't met die K&N's overigens voor geen meter vind klinken.
 Ik had voor de motorsteun wel even de benzineleidingen los getrokken, die van benzinepomp naar filter en van filter naar carbs. Maar die zaten goed bevestigd...onsteking was ik niet aan geweest. Even testenm of hij wel benzine kreeg, dat was het geval dus moest 't aan de vonk liggen. Alles nog eens goed na gelopen, zag ik dat er een kabeltje van de bobine af was geschoten. (geen idee trouwens wat de functie was). Aansluiten, starten en meteen lopen. Moet zeggen dat ik 't met die K&N's overigens voor geen meter vind klinken.  

Die K&N's zijn maar ff tijdelijke oplossing zodat ik naar de DHZ-garage kan rijden enzo. T.z.t. pas ik een origineel luchtfilterhuis gewoon om, zodat hij onder de kap weer het originele uiterlijk heeft. En bijkomend voordeel is dat die trommel over het spruitstuk zit, dus zie je ook niet dat er een niet-origineel exemplaar gemonteerd is.
  Die K&N's zijn maar ff tijdelijke oplossing zodat ik naar de DHZ-garage kan rijden enzo. T.z.t. pas ik een origineel luchtfilterhuis gewoon om, zodat hij onder de kap weer het originele uiterlijk heeft. En bijkomend voordeel is dat die trommel over het spruitstuk zit, dus zie je ook niet dat er een niet-origineel exemplaar gemonteerd is.

He jammer........er komen echt geen dikke Brembo's op en getunede 2.0 in het vooronder.

Dus ga ik eerst proberen de koppelinghendel om te draaien en te beginnen met wat ruimte te creëren bij de handrem.For the handbrake linkage, it looks like you are about ok unless you bend the exhaust away from the clutch links. We have found that the best way of fitting these exhausts on this version of the car is to allow the exhaust to clear the handbrake mechanism first then sort out any problems that happen under the car at the clutch end.
You may find then (as you have) that it is now a bit too close to the clutch mechanism. The workshop guys here have found that if you take the clutch pushrod out and turn it over so that the bend in the centre is upwards not downwards then you can quite often get enough space for it to clear the bigger Alfaholics pipes. If this doesn’t give quite enough room then they bend the clutch mechanism AWAY from the exhaust and towards the centre of the car, you should not need to move it much, just enough to get it away from the exhaust.