Pagina 2 van 2
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: ma mei 07, 2018 22:50
door Michel75
Vanavond even in de verschillende ecu opties gedoken. Ik heb eerder een Megasquirt (MS1) gebruikt en dat is mij wel bevallen toen. Erg betrouwbaar gebleken, zeker voor het bedrag wat die moest kosten.
Dus ik denk dat ik voor een opvolger daarvan ga. Alleen ga ik nu voor een geassembleerd exemplaar, de Microsquirt ecu. Ziet er goed uit, is lekker compact, voorzien van een degelijke stekker en heeft genoeg mogelijkheden voor mijn project. In tegenstelling tot mijn eerdere Megasquirt moet er een losse mapsensor worden geplaatst, maar dat kan ook een voordeel zijn.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: do mei 10, 2018 09:53
door DJ
Nu weet ik helemaal niks van compressoren, maar waarom zit er z'on enorm prijsverschil tussen een eaton en een rotrex?
Gr
DJ
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: do mei 10, 2018 15:34
door giuliettaevo
Eaton is oem gemonteerd geweest op diverse auto's.
Rotrex is aftermarket en in kleinere aantallen gemaakt.
Rotrex werkt ook via een ander principe waardoor ze een minder logische keuze zijn voor gewone auto's.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: di sep 04, 2018 11:43
door Michel75
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: di sep 04, 2018 11:59
door AValfa
Jemig! Waar een wil is, is een weg. Lekker bezig zo
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: di sep 04, 2018 12:50
door Michel75
Ja, het moet allemaal niet te makkelijk gaan natuurlijk...
Jouw koetsje is wel beter zeker?
Tenminste, ik zag in jouw project daar verder niets over
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: di sep 04, 2018 20:00
door AValfa
Ja, het moet allemaal niet te makkelijk gaan natuurlijk...
Jouw koetsje is wel beter zeker?
Tenminste, ik zag in jouw project daar verder niets over
Ik denk wel beter, maar zeker niet goed, die auto's zijn nu eenmaal ook al de 20 jaar gepasseerd en uiteindelijk roesten ze allemaal. Die van mij zijn o.a. de dorpels niet helemaal lekker als gevolg van verkeerd opkrikken e.d.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: di sep 04, 2018 22:23
door Tonio
Zo, dat zijn geen halve maatregelen met dat wiel...
Vandáár dat je nu een setje van drie te koop hebt
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: wo sep 05, 2018 09:09
door Michel75
Ja, ik heb geprobeerd om de velg te redden, maar die slotbout zat zo vast aangedraaid dat het met speciaal gereedschap niet ging en ook niet met het oplassen van een bout en dopsleutel...
Die 3 velgen mogen zo gratis worden opgehaald trouwens.. de vierde ook, daar zit nog een redelijk band omheen, als het merk je niet uitmaakt.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: wo sep 05, 2018 12:34
door GTA287PK
Ik waardeer elke inspanning tot het redden van klassiek/semiklassiek/modern Italiaans (komend) cultureel erfgoed Michel, maar is deze niet te ver heen ten opzichte van de te maken uurtjes ? En ja, op de incidentele weigermoer/bout kun je zomaar een (halve) dag verliezen..
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: wo sep 05, 2018 17:00
door Tonio
Met die Brembo remklauwen was je wel makkelijk klaar.
Dat staat er als pluspunt tegenover.
Géén vastzittende remzuigers
.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: wo sep 05, 2018 20:00
door Michel75
Ja hij is redelijk gaar inderdaad...
Maar als je eenmaal het lasapparaat pakt, maakt een plaatje meer of minder ook niet uit
Het heeft ook al echt door mn hoofd gespookt om er een hardcore racer van te maken...
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: wo sep 05, 2018 22:54
door GTA287PK
Goed plan. Nog geen GTV in het startveld. Dikke blaasbalg op snukken man.
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: do sep 06, 2018 09:37
door Michel75
Komt in ieder geval een lief klein compressortje op...
Hardcore racer, bedoel ik dan meer het serieuze verbouw werk.
Anders is ie ook te zwaar, zeg maar de GTV 916 Extremo toer
Dat wordt dan wel weer eeuwen bouwen natuurlijk.
Eerst maar eens verder ontmantelen!
Re: Michel's GTV 2.0TS 16V
Geplaatst: za feb 02, 2019 18:22
door Tosoni
Eerst maar eens verder ontmantelen!
Via Michel de gtv overgenomen met het doel om deze gtv te redden. Mocht het te erg zijn was de andere optie demonteren.
Dat is uiteindelijk tot in het extreme gebeurd. Vandaag is het lege karkas opgehaald aangezien hij echt te ver was. De rest leeft voort in andere 916’s.