Zo, tijd om hier eens wat stof af te blazen.
Na het monteren van de schroefset hadden we deze nog niet echt mooi gesteld en stond hij eigenlijk nog wat te hoog op zijn pootjes. ik wou hem echter niet te laag hebben.
Tijdens een dagje sleutelen met wat vrienden moest even een BBQ opgehaald worden 100km verderop en ik had me als vrijwiliger gemeld om die op te pakken met de gas-156 van een vriend (kolen zijn om op te koken, gas is om op te rijden volgens hem). Dat betekende natuurlijk dat mijn 156 bleef staan bij enthousiaste sleutelaars Jos en Wes.
Bij terugkomst kon ik mijn auto niet vinden. Wel stond er een zilveren race toerwagen... De heren hadden besloten dat een schroefset is om een auto plat te leggen. Aldus geschiedde...
De heren verdienen een pluim voor het stiekeme werk. De Sportwagon staat echt prachtig op zijn pootjes. Rondon een dikke vinger tussen band en wielkastrand.
Inmiddels stond vriend Gijs te kwijlen op mijn 156. Wat een gave bak is dit! Ik wil ook zo'n ding!
Probleem bij ik wil ook zo'n ding is dat vriend Gijs studeert en zeg maar de financieële situatie van Griekenland heeft... De scepsis was dan ook groot toen hij mij een lichtgroene SW voor de prijs van een voetreis naar Parijs doorstuurde. Een Alfa zonder APK voor 350 euro... Klinkt net zo verstandig als in een Hells Angels bar roepen dat leer voor nichten is.
Na wat aandringen toch maar toegezegd om mee te gaan kijken. Volgens de verkoper was het ding technisch 100% en volledig vrij van roest. Assepoester was tenslotte ook geen sprookje.
Groot was dan ook de verbazing toen ik onder de auto kroop. Huh, waar zijn de gaten? Hier en daar eens wat geprikt: keihard. Binnenschermen voor dan? Ook stabiel. Veertorens achter? 100% metaal...
Nog mooier was een stapel rekeningen van recent onderhoud en zichtbaar vernieuwde delen zoals draagarmen, thermostaat en remmen. Blokje sprong meteen aan en liep meteen mooi. Niets, maar dan ook niets wees op een reden voor zorgen.
Doordat de auto niet verzekerd en gekeurd was behoorde proefrijden niet tot de mogelijkheden, maar ik kon op wat optisch werk na (prima voor zo'n prijs, pakken we wel aan), niks vinden om te denken dat het geen goede koop zou zijn. Dus de koop maar gesloten. Daarna de auto nog een keer helemaal nagelopen en ter APK aangeboden. Niks op aan te merken, dus goedkeur!
Dit moet toch het koopje van het jaar zijn?
Zodoende kunnen we inmiddels een mooie imitatie van de 3 musketiers doen. De zwarte SW van Wes, de zilveren van mij en de menthos van Gijs gebroederlijk samen.
Beetje jammer aan de groene was wel dat er een groen stoffen interieur in zit. Alfa zal vast een prachtige naam voor dit jaren 70 spul gehad hebben in de folder. Stoffo Verde Afzichtelico ofzo...
nu koop je een lederen interieur ook voor een appel en een ei, dus maar eens op Marktplaats gezocht voor een setje zwart leer. Helaas niks te vinden.
Wat ik wel tegenkwam: een rood lederen in super mooie staat voor een facelift interieur. Gijs, zwart leer in nette staat kopen voor jouw groene? Deze doorwissel deal was al snel gesloten. Mijn 156 krijgt dus een rood interieur. Stiekem stond dit al lang op het verlanglijstje, maar ik kon nooit een mooi setje vinden en als ik en vond was het voor een pre-facelift interieur.
Dit interieur gaat dus in de groene.
En dan gaat wat momenteel de inhoud van mijn garage is in die van mij. Volgens mij gaat dat echt gaaf staan!
Meteen ook nog wat inkopen gedaan om wat aan de audio te doen. Ik hoef de ruiten niet bol te kunnen zetten, maar wil wel wat mooier (en zuiver) geluid. Interieur wordt netjes gedempt en er gaat een goede composet in.
-Bulk pack 4mm silent coat om de deuren te dempen
-paar vellen 2mm silent coat om de gaten in de deuren af te dichten
-2 grote sheets sound absorber noppen spul voor de deurpanelen
-2 sheets noise isolator om achter de speaker te plakken
-Gladen M165 Composet voor de voorste deuren.