Gebruikersavatar
Robertv6
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:29

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

vr jan 21, 2005 22:29

O, o, weer iets over remschijven????????????????
Alfa Romeo 156 2.4 td
Alfa Romeo Spider '79

gehad 3x sud, 1x Giulia, 2x Alfetta, 1x Giulietta,3x75 V6, turbo,TS, Alfa Romeo Giulia 1.6 Super, 2x Alfa Romeo 156 1.8 TS
BMW 325i Ziengs cup

Roy Hartgerink

Re: RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

za jan 22, 2005 19:57

Te herkennen aan m'n rode 75TS, Februari 2004 heb je noges naast me gezeten.
Dat zal zeker, ik zit echter naast zo ontzettend veel mensen dat ik het me soms niet meer allemaal kan herinneren.

Was ik wèl aardig tegen je?

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 502
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

Re: RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 08:45

Dat zal zeker, ik zit echter naast zo ontzettend veel mensen dat ik het me soms niet meer allemaal kan herinneren.

Was ik wèl aardig tegen je?
Tegen hem wel dan? :wink:
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Roy Hartgerink

Re: RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 09:35

Dat zal zeker, ik zit echter naast zo ontzettend veel mensen dat ik het me soms niet meer allemaal kan herinneren.

Was ik wèl aardig tegen je?
Tegen hem wel dan? :wink:
Ik zal het uitleggen; hoe beter je rijdt hoe vriendelijker is ben. Met jouw heb ik nog zitten lachen in de wagen (toen de achterbuurman eruit vloog), dus dat zit wel snor.

;-)

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 09:50

Te herkennen aan m'n rode 75TS, Februari 2004 heb je noges naast me gezeten.
Dat zal zeker, ik zit echter naast zo ontzettend veel mensen dat ik het me soms niet meer allemaal kan herinneren.

Was ik wèl aardig tegen je?
Toen was je wel aardig dacht ik, de volgende keer misschien niet meer als ik je weer eens voorbij steek 8) 8)
Theo Romeo
Afbeelding

Andretti Molletti

Re: RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 15:13

Te herkennen aan m'n rode 75TS, Februari 2004 heb je noges naast me gezeten.
Dat zal zeker, ik zit echter naast zo ontzettend veel mensen dat ik het me soms niet meer allemaal kan herinneren.

Was ik wèl aardig tegen je?
Toen was je wel aardig dacht ik, de volgende keer misschien niet meer als ik je weer eens voorbij steek 8) 8)
Valt wel mee hoor!!
Roy is nog steeds aardig tegen me terwijl ik destijds op Zandvoort meer rondjes voor hem gereden heb dan andersom!


:jumping:

Roy Hartgerink

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 17:04

@ Theo; ?

@ Dré: :-)....dat was op zaterdag....

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 17:39

Roy ik volg de ontwikkelingen op de voet, omdat ik eigenlijk nog overtuigd moet worden van het voordeel van deze remmen.
Ik heb mijn dedion as eraf gehaald en wilde remmen aan de wielen gaan plaatsen.
Maar als ik naar de meeste challenge 75's kijk en de RS 75 op de NS zie ik dat deze bijna allemaal standaard remmen hebben, zowel voor en achter.
Ben gister bij JS racing geweest en de racers die daar stonden hadden ook bijna allemaal standaard materiaal icm goee remvloeistof en andere blokken (pagid).
Ze gebruiken niet eens koelslangen naar de achterremmen.
O.a hierdoor heb ik besloten om van de outboard remmen af te zien, aangezien de kosten hoog kunnen oplopen.
Vraag me dus nu af of de SZ remmen ook wel echt nodig zijn en of dit nou zo veel zal schelen. Dat kleine beetje rijwind onder de auto wat de schijven zou moeten koelen en de remklauw die nu nog dichter bij de uitlaat zit.
Op circuitdagen had ik altijd vrij snel rmproblemen met de 75 en gaf dan de schuld aan de achterremmen maar als ik het verhaal van Jaco (JS) hoor vraag ik me af of daaar wel al te veel tijd in moet gaan steken, goede remolie en blokken.
Ik zit nog sterk te twijfelen of ik toch de sz remmen neem of het standaard laat.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Roy Hartgerink

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 20:46

Hi Lenz,

Dank voor je kritische opmerking. Werkelijk, want hier hebben we iets aan. Met Ron S. heb ik het er vorige week nog over gehad; op de NS hoef je eigenlijk helemaal niet zo extreem veel te remmen. Vaak is terugschakelen al voldoende om met de juiste snelheid door komende bocht te nemen. Daarnaast zijn er ook een paar aardige stukken rechtdoor (althans waar je niet hoeft te remmen) waar de remmen etc weer kunnen afkoelen.

Op het circuit van Zolder (meer nog dan op Zandvoort) worden je remmen "gesloopt". Het is daar acceleren/remmen/acceleren/remmen/acceleren/remmen. De rechte stukken om (standaard) remmen te koelen zijn te kort. Kortom ze worden gloeiend heet. Ferodo 2500 rijdt je daar op een middag tussen de voorste remklauwen weg.....

Langs de uitlaat is inmiddels een hitteschild aangebracht. Dat laat de olie van de v-bak al dalen (we hebben een temp.sensor ingebouwd). Toch bereikt de olie (full-synth.) in de bv-bak na verloop van tijd nog steeds een dikke 130 graden C. Dus zijn we verder gaan zoeken.

Remschijven naar buiten plaatsen was inderdaad te duur. De SZ-oplossing i.c.m. extra luchtkoeling via koelslangen (inlaat bij achterdeur) leek ons de beste voor onze doeleinden. Vergeet niet dat veiligheid bovenaan staat en dat al deze aanpassingen hoe dan ook tot verbeteringen leiden. En daar is het ons om te doen.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

zo jan 23, 2005 21:53

Ok Roy, de combinatie met koelslangen moet de temp zeker omlaag kunnen brengen.
Ik denk dat ik toch voor de SZ schijven ga. heb het stukje op performatek gelezen en ze schrijven dat ondanks dat er thv de klauwen weinig luchtsroming is de geventileerde schijven lucht tussen de beide helften forceren.
Ik heb om verzendkosten en levertijden gevraagd.
Ar parts zal ze niet op heel korte termijn gaan leveren toch?
Ik had al helemaal uitgedacht hoe ik de outboard remmen wilden, maar daar komt toch flink wat bij kijken. Afstelbare remdruk verdeler, aangepaste remleidingen, geventileerde schijven voor of achter naaf (van golf 4 of voorschijven 75V6) klauwen van golf 4 v5, evt 75 brembo's maar moet voor straatauto een handremmechanisme hebben (hydraulische handrem maakt het nog gecompliceerder).
Andere optie was 156 2002 achterschijven 269mm met betreffende klauwen.
Het lastige is dan dat je de steunen op de dedion as moet laten maken.
Het is allemaal te doen,maar voor een straatauto die een enkele keer meedoet aan een circuitdag is de SZ oplossing icm goede blokken ne olie de beste optie.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Roy Hartgerink

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

ma jan 24, 2005 06:51

Hoi Lenz,

Inderdaad, outboardremmen is een hele klus. En stukken duurder. M.b.t. de levering van de spullen door ARparts; stuur Wilbert ff een pb. Ik weet dat hij al wat heeft "liggen" maar niet hoeveel etc.

Groeten,
Roy

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

ma jan 24, 2005 09:15

Hmmm,

Lenz daar snij je een leuk onderwerp aan.
Hydraulische handrem!
Is dat APK technisch ge-oorloofd?
Als je daar je handremprobleem mee oplost, zijn er opeens een heleboel remklauwen te gebruiken voor geventileerde schijven.

Saluti,
Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Roy Hartgerink

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

vr jan 28, 2005 08:47

Hé Willy,

Komt er nog een update ;-)?

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

do feb 03, 2005 11:54

Hot dich rustig, ich höb 't ooch druk. :wink:

Hier de update.

Afbeelding
Klauwen in kleur gespoten, en klaar voor montage

Afbeelding
eindelijk de SZ/ RZ schijven binnen

Afbeelding
effe passen
Afbeelding
Afbeelding
oud en nieuw

Afbeelding
Afbeelding
klauwen zitten er op, nu de schijven nog

Afbeelding
onderaanzichtje

Afbeelding
bijna klaar voor testwerk
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: SZ geventileerde schijven voor achteras A75

do feb 03, 2005 12:03

:shock: Cool !

Terug naar “Projecten”