Nah, het valt allemaal toch weer even tegen...
Breng de 145 naar de garage voor een ashoesje, blijkt er toch meer aan de hand. Meeste dingen wist ik al, maar helaas waren de aandrijfassen ook niet meer lekker.
Dan maar weer even flink slikken en de volgende dingen worden nu vernieuwd:
- Aandrijfassen L+R
- Wiellager LV
- Ashoesje LV Bakzijde
- Draagarmrubbers
- Luchtslang (kwam wel erg veel roet uit de uitlaat, luchtslang bleek te lekken)
- Nieuwe olie en filter (olie was naar mijn mening wel erg zwart. Bovendien wil ik zeker weten dat er goede olie in zit)
Volgende maand komen de remschijven en -blokken rondom. Ga denk ik toch maar voor de standaard shizzle. Sandtler/Ferodo is leuk, maar voegt eigenlijk te weinig toe voor de snelwegkilometers die ik maak. Dit ga ik zelf doen, dus dat scheelt weer.
Verder zit er nog een lekje bij de einddemper en nog wat kleine dingetjes, maar weinig spannends verder... Uitlaat komt voor de APK nog wel een keer.
Heb in ieder geval wel het idee dat ik deze investeringen nog een beetje kan "terugverdienen", want heb wel het idee dat de 145 met een beetje T.L.C. en een geldboompje goed is voor de nodige kilometers. (In tegenstelling tot de 156).

155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09