Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1317
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler,

ma sep 15, 2008 13:58

Waarom heb je de achterdempers niet upside-down geplaatst?
Even in het grote geheel bekijken. Dat verminderde onafgeveer gewicht (tgv omdraaien demper) is een peuleschil tov van het dion-gewicht. Dus dempers gewoon laten zitten komt er ook geen troep op de zuigers.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7045
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 18:02

wie het kleine niet eert... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1317
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler,

ma sep 15, 2008 20:25

wie het kleine niet eert... :wink:
:lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler,

ma sep 15, 2008 20:33

Waarom heb je de achterdempers niet upside-down geplaatst?
Even in het grote geheel bekijken. Dat verminderde onafgeveer gewicht (tgv omdraaien demper) is een peuleschil tov van het dion-gewicht. Dus dempers gewoon laten zitten komt er ook geen troep op de zuigers.
Is dat niet juist een voordeel van upside down monteren? Nu kan er troep op de rand blijven liggen, bij upside down monteren niet.

(is maar een ideetje hoor)
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Andretti Molletti

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 20:57

Sterker nog ze zitten nu upside down ;)
Ik weet niet of we het erover gehad hebben Joris, maar de achterdemopers moeten met de hulzen omhoog.
Zo zijn ze iig bedoeld door intrax. Of ondersteboven monteren problemen geeft weet ik niet, maar ik zou het risico niet nemen.
Je kan wel stofhoezen.... zaten die er niet bij? :-k monteren dan blijft het ook mooi en schoon.

Mooi wordt het wel iig!
PS Duc heeft eerdaags Redlinevet CV2 in de aanbieding ... wel een aanrader voor je homokineten en je wiellagers!

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 21:15

Volgens de handleiding van ron simons kunnen ze op allebij de manieren worden gemonteerd.
Beide opties staan uitgelegd met de voor en de nadelen.

Zoals ik ze nu heb beschermt beter en verlengt de levensduur.
Omdraaien resulteert in lager onafgeveerd gewicht (die dingen wegen aanzienlijk meer dan bijv een koni).

De hoezen zitten er bij en worden nu ook gebruikt.
Als ik de dempers omdraai kunnen de hoezen nog steeds worden gebruikt maar zijn dan wel minder effectief omdat het vuil dat er in zou komen er dan niet meer uit kan.

Ik ben er nog niet over uit of ik ze omdraai.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Andretti Molletti

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 21:22

Oke!!
Dat het op twee manieren mocht dat wist ik niet.
Ik denk niet dat je het verschil in je rondetijden gaat merken ;)

Ik zit al uren te kijken of ik nog wat kan toevoegen... tis wel erg mooi he!?!

Yes detail gevonden: De dempers onder.. schanierpunt hartlijn parallel aan de achteras .. :-D

Wanneer is de shake down 8)

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 21:33

Ja, dat schanierpunt, daar heb ik lang over lopen tubben.
Wat jij zegt is logisch maar de bout en moer zaten zo strak dat schanieren niet mogelijk was.
De beweging die er gemaakt wordt bij in-en uitveren moet door de rubberen bus worden opgevangen.
Volgens mij maakt de positie er van dan niet meer uit.

Of is de rubberen bus zo minder effectief?
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Andretti Molletti

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 21:57

Die bus kan alleen goed werken als de bout onder een kleine hoek van 5 a 10 graden staat zeg even gelijk aan de achteras... die is een klein stukje recht in het midden en de uiteinden staan precies onder de hoek waaronder die bus "moet" staan.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

ma sep 15, 2008 22:10

Ok, duidelijk, dat zal ik corrigeren.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

do sep 25, 2008 22:28

Ik heb heden avond het project eindelijk live mogen aaschouwen... =D>


Ik hoop dat ik ooit zoveel geduld krijg, dat ik ook zo'n project aankan.. :D
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8059
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler,

do sep 25, 2008 22:36

Ik heb heden avond het project eindelijk live mogen aaschouwen... =D>


Ik hoop dat ik ooit zoveel geduld krijg, dat ik ook zo'n project aankan.. :D
Wat u zegt.....
8) !

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

vr sep 26, 2008 06:27

denk dat meerdere daar van dromen..... :oops:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: giulietta (update 14-9-2008 rsr achter, oliekoeler, etc.

zo okt 12, 2008 13:09

Weer een stapje verder:

Radiateur en ventilator gemonteerd.
De radiateur is voorzien van een nieuwe thermoschakelaar, de ventilator is in de vaatwasser geweest, het frame is gestraald en gepoederd (15 euro bij de algemene werkplaats in Middelburg) en de bovenkant van de radiator is gespoten met hittebestendige lak.

Afbeelding

Ontstekingsmodules en bobines gemonteerd.

Afbeelding

Ik zag erg op tegen de draadboom en vreesde er voor om veel probleempunten tegen te komen.
Tot nu toe valt het mee, de draadboom van het MMS 75 TS is aangesloten.
De originele draadboom Giulietta is uitgepakt en ruwweg op de juiste plekken gelegd.
Bijna alle stekkers heb ik kunnen benoemen.

Afbeelding

]Afbeelding

Afbeelding

Nu zal ik de overbodige delen gaan verwijderen.
Hier en daar zullen wat draden moeten worden verlengd.

Als alles is aangesloten wil ik de boomdelen met boutjes en ABA klemmen in blindklinkmoeren bevestigen.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Andretti Molletti

RE: giulietta (update 11-10-2008; spaghetti)

zo okt 12, 2008 13:49

Nu je de kans nog hebt Joris:
denk eens over twee vaatjes remvloeistof, DOT4 voor de koppeling en DOT5.1 voor de remmen.
Daarnaast zou ik het remsysteem niet te lang droog laten staan maar zo snel mogelijk vullen ivm mogelijke roestvorming inwendig.
Ook zou ik zeker de terugslagklep uit je vacuumleiding van je rembekrachtiger halen, de metalen klep in het spruitstuk is ook al een eenrichtingsklep dus dat is dubbel op.
Gebruik evt de originele slang ve TS.
Dit alles ter aanvulling, zeker niet ter afzeiking, maar dat weet je ;)

Voor de rest, bouw het eens wat zorgvuldiger op man!
Het lijkt wel een lappedeken :lol: :lol:

;)

errrrrug moooi weer!

Terug naar “Projecten”