Vorig weekend de zondag bij Sinus en zijn 2600 spider doorgebracht. Samen een harde klap uitgedeeld en veel werk kunnen verzetten. Een half jaar geleden heb ik met Sinus samen de kabelboom al een keer gekopieerd. Waarna Sinus hem omwikkeld heeft met tape en in het fraaie ivoorwitte koetswerk heeft geplaatst. Veel draden en gelukkig lekker veel overlengte. Goed voorbereid aan de slag. Grotere klemmen solderen en de kleinere met een echte perstang aangebracht. Daarna meten en vergelijken met de documentatie. Lekker werk! (Echt!)
Zekeringkast start met paar draden.
En een paar uur later! Klaar….. Alleen alles met 8 ampère volgens het boek? En 2 draden over…… Sinus, ik ben overtuigd van het feit dat het 2 reserve draden zijn. Zeker weten…. Toch? De accu staat standaard achterin bij deze spider en dus komt daar ook de hoofdschakelaar. Ook in dit schema (net als de Giulia) blijkt weer dat het contact geen elektra in- of uitschakelt. Dus alles staat altijd aan. Maar het gekste is nog dat bepaalde dingen via de startmotor en de aansluitstrip van de zekeringkast dus ongezekerd de auto in gaan. Weet iemand hier een rede voor? Ik blijf het vreemd vinden en vind dat alleen al voldoende reden voor een hoofdschakelaar. Rare onveilige constructie.

Wie weet er meer van te vertellen? Graag ook over de zekeringwaarde van 8 ampère voor alles terwijl de belasting sterk verschilt.
Nu alleen de andere kant van de bedrading nog even vastknopen. Gelukkig vrijwel alles gelabeld en uit kunnen zoeken. Rest zou een middagje werk moeten zijn…..
Startmotor…… De coderingen waren redelijk onleesbaar. De doorlopende plus (bruin) naar de zekeringkast en de startdraad (zwart) vanaf het contact zijn hier aangesloten, maar klopt het ook? Wie meer weet…… Graag!
Sinus, goed gewerkt, lekker gegeten en lol gehad! (ondanks de verkoudheid….) Ga zo voort en alles komt goed.