Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

ma jan 30, 2006 22:03

Vangbanden zitten nog niet vast. Komt nog wel op een brug. Auto staat nu op assteunen aan de voorzijde dus achter kom ik bijna niet bij.

En die kabelboom is helemaal netjes getaped, wat je ziet is de overlengte. Die we erg ruim hebben aangehouden merk ik nu. :wink: Binnenkort maar afwerken die kabelboom. :roll:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

ma jan 30, 2006 22:46

Vangbanden zitten nog niet vast. Komt nog wel op een brug. Auto staat nu op assteunen aan de voorzijde dus achter kom ik bijna niet bij.

En die kabelboom is helemaal netjes getaped, wat je ziet is de overlengte. Die we erg ruim hebben aangehouden merk ik nu. :wink: Binnenkort maar afwerken die kabelboom. :roll:
Beetje snoeien kan geen kwaad. Beter te veel........ :wink: Zal de schaar meenemen!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

ma jan 30, 2006 23:20

Bekend blok Sinus :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

di jan 31, 2006 22:45

Ja he Marcel, hij is alleen een stuk schoner geworden. Als ie het nou maar doet he. :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

wo feb 01, 2006 22:21

Olie erin, benzine erop, vlammen!!!! :wink:

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

vr feb 03, 2006 22:39

Ja als dat zou kunnen. Ik moet nog een benzinetank hebben weet je nog. :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

vr feb 03, 2006 22:43

:oops: vergeten ,ik ga er achteraan, je hoort binnen een paar dagen wat
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 00:24

Vorig weekend de zondag bij Sinus en zijn 2600 spider doorgebracht. Samen een harde klap uitgedeeld en veel werk kunnen verzetten. Een half jaar geleden heb ik met Sinus samen de kabelboom al een keer gekopieerd. Waarna Sinus hem omwikkeld heeft met tape en in het fraaie ivoorwitte koetswerk heeft geplaatst. Veel draden en gelukkig lekker veel overlengte. Goed voorbereid aan de slag. Grotere klemmen solderen en de kleinere met een echte perstang aangebracht. Daarna meten en vergelijken met de documentatie. Lekker werk! (Echt!) :D

Afbeelding

Zekeringkast start met paar draden.


Afbeelding

En een paar uur later! Klaar….. Alleen alles met 8 ampère volgens het boek? En 2 draden over…… Sinus, ik ben overtuigd van het feit dat het 2 reserve draden zijn. Zeker weten…. Toch? De accu staat standaard achterin bij deze spider en dus komt daar ook de hoofdschakelaar. Ook in dit schema (net als de Giulia) blijkt weer dat het contact geen elektra in- of uitschakelt. Dus alles staat altijd aan. Maar het gekste is nog dat bepaalde dingen via de startmotor en de aansluitstrip van de zekeringkast dus ongezekerd de auto in gaan. Weet iemand hier een rede voor? Ik blijf het vreemd vinden en vind dat alleen al voldoende reden voor een hoofdschakelaar. Rare onveilige constructie. :shock: :? Wie weet er meer van te vertellen? Graag ook over de zekeringwaarde van 8 ampère voor alles terwijl de belasting sterk verschilt.


Afbeelding

Nu alleen de andere kant van de bedrading nog even vastknopen. Gelukkig vrijwel alles gelabeld en uit kunnen zoeken. Rest zou een middagje werk moeten zijn….. :wink:

Afbeelding

Startmotor…… De coderingen waren redelijk onleesbaar. De doorlopende plus (bruin) naar de zekeringkast en de startdraad (zwart) vanaf het contact zijn hier aangesloten, maar klopt het ook? Wie meer weet…… Graag!

Sinus, goed gewerkt, lekker gegeten en lol gehad! (ondanks de verkoudheid….) Ga zo voort en alles komt goed. :thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 01:11

Dat jij dit leuk vind Dirk?! :o

carb's v'. injectie..............electra vs. mechanica. :?

Goed bezig! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 02:20

Dit soort dikke draden knoperij kan je ook bijna onder mechanica scharen...... :wink: Zolang er geen computer bij komen kijken is het helemaal ok! Geweldig werk om zo'n kabelboom te maken. Zeker met de kleurtjes en diameters voor handen. Gewoon leuk! Maakt zo'n project ook echt af. Vergelijk een oude stugge harde kabelboom maar eens met een nieuwe, strip maar eens 10cm van een oude draadboom aan. Geen overbodige luxe! Ik heb mijn eigen kabelboom ook met veel plezier gemaakt en het gebruik is er naar.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 475
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 02:34

Even onthouden iemand met zo'n hobby, altijd handig. :wink:

Andretti Molletti

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 11:01

Afbeelding

Die bruine een harde plus???
Is dat niet een UITGANG voor het overbruggen van de voorschakelweerstand van de bobine tijdens het starten dan... VRIEND!

;)

Of heeft die zwabberschuit van sinus geen voorschakelweerstand bij de bobine???

Andretti Molletti

Re: RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 11:03

Grotere klemmen solderen en de kleinere met een echte perstang aangebracht.

Afbeelding

Ik zie die echte perstang liggen!!!!!!!!!



;)

Andretti Molletti

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 11:05

:lol:

Ziet er allemaal goed uit Dirk!!!


Tzal wat kosten, maar dan heb je ook wat :lol:

Ik wil wel eens fotos zien van het totaal, om in te schatten hoever het project is?!

ja ook ik ben benieuwd naar de status van die statusbak 8)

Leuk dat er weer schot inzit!!! :thumbs:

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963)

za apr 08, 2006 11:32

Hee Sinus, volgende etentje kom je al met de 2600 ? :lol:
Serieus: het schiet toch netjes op weer. ivm die zekeringen, ik zou toch opteren om per kring zelf de ideale waarde van de zekering te berekenen, want alles op 8A is idd wel vreemd.
Bij pakweg twee lampjes van 30 watt, heb je een stroomverbruik van 5A...rekening houdend met de marge zit je met die 8A bijna goed. Zou tot 10 mogen gaan in dit voorbeeld. Maar er gaan toch kringen zijn die veel minder verbruiken dan 60W....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Projecten”