zal mijn zelf en mijn projecten ook maar is voor stellen.
ik ben thijs en kom uit hengelo gelderland. ergens in 2010 op 23jarige leeftijd behaalde ik mijn auto rijbewijs. eerder had ik geen auto nodig. reed stand en land af op de motor was destijds ook makkelijker voor mijn werk binnenvaart. daar was geen plek voor nog een auto maar wel voor een motor.
maar ja toen ik mijn rijbewijs behaalde nog een tijdje met de auto van mijn ouders rond getuft. maar werd het tijd om toch is een auto voor mij zelf aan te schaffen. dat werd een zwarte 916 spider ts. daar heb ik een jaar mee rond gereden wel is een beetje links en rechts zitten lezen. toen maar is een beetje onderhoud plegen aan de spider, onderhoud is uit gevoerd maar toen was de spider niet meer van mij. de verwachte kosten waren hoger als ik wou en de motor was ernstig vervuild.
ik moest toen toch nog een tijdje thuis zitten omdat mijn enkel aan puin lag. een beetje ongelukkig van de brommer af gestapt. maar dat gaf wel mooi tijd om een beetje te sparen voor een v6 spider.
ergens in mei 2012 zag ik een reactie op het 916 forum voorbij komen over een giallo zoë spider ts. waar op ik antwoorden mooie spider maar jammer dat er geen v6 in zit. waarop bob destijds nog eignaar van een giallo zoë spider v6 12v die van mij is te koop.
die spider heb ik toen gekocht 2 dagen voor de register rit van het 916 register. dus gelijk de register rit mee gereden. mocht toen weer van de doctor auto tijden.
wat een genot die 12v motor. heb dus lekker er mee rond zitten touren. wat dingen aangepast verbeter mooier gemaakt.
uitlaat systeem naar EL voor pijpen, catvervanger van super sprint, raggazon minidemper, raggazon 4x 70mm met dempers.
interieur voorzien van 2 elektrische verstelbare en verwarmbare stoelen, brembo 305 schijven aan de voor zijde.
motorruimte goed op gepoetst, de 18" gt blackline velgen verwisseld voor 17" teledails in de kleur hyper silver.
zo hoort het te zijn. een heerlijk geluid als je op het gas pedaal in trapt en een mooie auto om het af te maken.
maar toen werd het tijd om kleppen te stellen ondanks dat het de stilste 916 12v was die op de registerdag 2014 toch versleten nokkenassen.
aan gezien ik ook wat olie en koelvloeistof lekkages had rond de motor en wat olie in de koelvloeistof.
heb ik maar besloten de motor er uit te halen en hem is grondig op te knappen. dus de motor er maar uit getrokken. en alles uit elkaar gehaald.
het uit eindelijk plan was om hem eind 2015 we weer in te hebben liggen. helaas is dat niet gelukt.
mijn destijds daihatsjoe move die ik als woon werk hok had moest het een en ander aan gelast worden dus die hebben we maar een schop gegeven en een 156 selespeed gekocht die een map rekeningen had waar je u tegen zegt en verder ook niets op aan te merken was.
na een maand er in gereden te hebben was ik al tot de conclusie gekomen een automaat is niets voor mij. maar geld om hem in te ruilen was er niet omdat de spider ook wat nodig had dus maar lekker door rijden en iets anders kopen als er weer ruimte is. in de zomer nog de auto redelijk wat onderhoud gegeven. en een week later lopen de drijfstang lagers er uit
jammer.
maar er was weer een andere auto nodig daar kwam de 33 in beeld die ik de koosnaam gegeven heb perenkistje
het 33tje was een behoorlijk geleefd autotje interieur was vergaan velgen waren mat zwart om levens gevaarlijke winterbanden. en verder zag hij er ook niet verzorgd uit. maar daar was de prijs naar. en aangezien ik wienig te besteden had wegens de eigenlijk te dure 156 die ik 3 maanden gehad heb voor hij kapot liep. heb ik de 33 maar gekocht.
gelijk maar zitten hobbyen om hem apk waardig te krijgen.
na een weekje er mee gereden te hebben maar snel op zoek gegaan naar andere velgen met banden. zender sport velgen werden het en op advies van martijn toyo r1r banden.
het vergane interieur werd gewisseld voor een interieur wat nog in de weg lag. en een paar dagen er na werd een deal gesloten voor een paar 916 spider stoelen. omdat je door de goede banden in de bochten iedere keer uit je stoel viel.
het 1.4 ie motortje voldeed prima. maar ik kon een 1.7ie 33 kopen voor weinig omdat die te slecht was om mee te rijden.
dan gaan we maar weer een week hobbyen.
1,4 er uit 1.7 er in. dinsdag komen er 16v remmen onder en daar na maar is een keer op de koffie bij het rdw om daar het kenteken aan te laten passen naar 1.7
maar nu weer druk met de spider die moet klaar zijn voor SS2016
wat wel zou moeten kunnen lukken.