Eindelijk begonnen en terug na een behoorlijke tijd afwezigheid op dit forum. In 2001 heb ik een Bertje gekocht waar ik vervolgens een paar jaar in heb rondgereden.
Zo heb ik hem gevonden vers uit Italia:
Toen ik hem kocht waren de bodemplaten verrot en die zijn toen meteen vervangen. Vervolgens is, een jaar of 5 geleden alweer, het blokkie in de soep gelopen vanwege een defecte oliepomp. Door allerlei omstandigheden is de Bert toen de garage ingegaan en heeft daar 5 jaar gestaan, steeds kwam het er niet van eraan te beginnen maar na een grondige garage opruiming en aanleg van geheel nieuwe elektra in het sleutelhok is het eindelijk zover. Alles wat ik zelf kan doen ga ik ook doen. Ik ben begonnen met het weghalen van de tectyllaag. Zo ga ik langzaam rond werken en werk het per deel af. De slechte stukken die ik tegenkom worden dan later aangepakt. De slechtste stukken aan de buitenkant zitten rechtsvoor, rechtsachter en linksachter in de schermrancen en rond de kriksteunen. Ik maak eerst alles kaal, behandel de kleine plekjes en zet het geheel dan in de 2k epoxy. De slechte stukken gaan tijdelijk in de zinkprimer om verdere afbraak te voorkomen. Wat er dan later nog onder blijkt te zitten zien we dan wel weer.
De planning nu is om volgend jaar zomer in iedere geval weer te rijden. Nu m'n sleutelruimte op orde is ben ik van plan een aantal avonden per week eraan te werken. Hoewel het kaalmaken een K*t karwei is verwacht ik toch wel dat het allemaal redelijk vlot zal gaan. Fohn, steekmes en de haakse slijper met staalborstel werkt perfect en gellukig is het maar 1 laagje tectyl wat erop zit. Het dikste stuk is een mm of 3 dus dat valt nog alleszins mee.
Ik zal regelmatig een update plaatsen van de vorderingen. Wat het blokkie betreft dat wordt weer een 2.0 liter die hopelijk ind e wintermaanden opgebouwd gaat worden. Maar eerst de body. Aan de binnenkant is alles nog belachelijk goed en roestvrij. Ik weet dat er linksachter in de c-stijl een slecht stuk zit. en wat genoemd is rond de schermen. Wat daar nog onder zit is nog een raadsel. Linksachter bij de kriksteun zal het ergste zijn.
Hier de eerste foto's. (batterijen zijn bijna leeg, dus in het donker heeft het toestel moeite met scherpstellen, betre volgen tzt)
Zo heeft ie 5 jaar gestaan:
opgeruimd staat netjes:
En hier het begin:
en de slechte plekken:
Linksvoor:
Linksachter (het ergste tot nu toe, maar wie weet wat we nog tegenkomen)
rechtsachter:
En de wielophanging LV gestraald in de primer en afgelakt met Hard Hat:
Dat was het voor nu, ik ga weer verder met de haakseslijper en de fohn. Ik ga proberen wekelijks een update te geven.
groeten