Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma mei 02, 2005 13:10

Als we binnenkort een mini Sprint meeting houden ben ik er met de gele Zender S[print ook bij. Wordt het pas later dan wordt het moeilijker ivm verhuizing.

Ik probeer naar de registerdag te komen, ik had ook een mail van Ed hierover gekregen, maar heb nog een afspraak die dag.... Dus dat wordt even schuiven...
En Stof, anders komend weekend misschien bij jou?

Serge
Laatst gewijzigd door Sergio op di mei 03, 2005 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma mei 02, 2005 13:52

22 mei ga ik nooit redden vanwege een feest op de 21e waar ik zeker niet de bob ben.

Volgend weekend zou mij wel goed uitkomen(dat van de 15e mei)
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma mei 02, 2005 14:34

Hé Mathijs,

Leuk om nu eens iets van jou restauratie project te horen. Je ben er dus blijkbaar met de kleurcode uitgekomen. Is het het 75 rood geworden? Ziet er in ieder geval mooi uit.

Mocht je nog onderdelen nodig hebben! We gaan misschien de 33 met schade ombouwen tot racer.

Succes met het sleutelen

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma mei 02, 2005 16:45

het weekend van de 15e ben ik ook beschikbaar, dus als stof tijd en zin heeft :)

Ciao Sjoerd
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 01:13

Zijn er meer mensen voor zondag de 15e? Ik moet nog even checken morgen of ik ècht niets heb staan, maar voorlopig denk ik dat 't wel zou kunnen :D

@ Jaben; leuk weer 's wat van je te horen, 't is dus uiteindelijk toch origineel alfa rosso 130 geworden, alleen dan met echte moderne lak ipv met Alfa-ketchup uit 1982. Ik heb goeie hoop dat dit wèl iets langer rood blijft en niet over 5 jaar verschiet naar oranje of roze. We zullen 't zien. Hoe is 't met de GTV ondertussen? Komtie vaker naar buiten nou hij dichter bij (jouw) huis gestald staat? Ik vind 't wel jammer dat hij weg is, ik was altijd nog van plan om je te proberen te verleiden voor een ritje :wink:

Trouwens KAS: Rosso 130 IS z'n originele kleur... dat bruin/roodachtige van de foto's toen ik hem kocht is namelijk overgespoten. De vorige eigenaar had dat zelf gedaan, in z'n eigen schuur denk ik, en alhoewel het op een afstandje heel wat lijkt was het niet echt een daverend succes. Waarschijnlijk een deel van de reden dat hij in 1992 die schuur in is gerold en er pas uitkwam toen ik kwam met die lelijke LT. Misschien zagtie z'n project niet meer zo zitten? In ieder geval, op diverse plaatsen (onder slotvangers en zo, en aan de binnenkant van diverse plaatdelen) kwam alfa-rood tevoorschijn... het rood dattie ooit geweest is en nu dus weer is. Lucht dat op? Ik ben het met je eens dat het een mooi authentieke jaren '70 kleur lijkt ('t is een '82er trouwens) maar gezien de staat van die laklaag en dat icm dat het toch niet origineel was vond ik 't niet moeilijk om te besluiten welke kleur hij dan wel weer moest worden!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 08:54

Stof, ik probeer er de 15e ook bij te zijn:)
Misschien moet je een topic onder 'Evenementen' starten? Het begint nu al uit de hand te lopen:)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 18:57


Trouwens KAS: Rosso 130 IS z'n originele kleur... dat bruin/roodachtige van de foto's toen ik hem kocht is namelijk overgespoten. In ieder geval, op diverse plaatsen (onder slotvangers en zo, en aan de binnenkant van diverse plaatdelen) kwam alfa-rood tevoorschijn... het rood dattie ooit geweest is en nu dus weer is. Lucht dat op?

Hoe ben je bij AR130 uitgekomen? Volgens mij is AR530 de meest gebruikelijke kleur rood voor Suds en Sprints tot 1983. Ach wat boeit het verder ook, hij staat gewoon weer goed in de verf :thumbs: :thumbs:

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 19:30

heb zojuist een nieuw topic gestart bij evenementen


Ciao Sjoerd
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 19:33

Rood is en blijft mooi. Maar ik wist natuurlijk niet dat hij ooit rood was. En ik vond die kleur best bijzonder. Die zie je niet vaak meer. Verder veel succes met de restauratie. Het blijven mooie auto`s, die Sprintjes. :wink:

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di mei 03, 2005 21:43

@ Mathijs,

Hij staat nog steeds meer binnen dan buiten. Door het probleem met de motor is alles op een laag pitje komen te staan. Alles doet het nu weer, alleen die APK nog. Ik hoop deze maand de APK te regelen. En als je een ritje wilt komen maken mag dat altijd. Ik hoor het wel.

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

do mei 05, 2005 19:35

Ik ben vandaag weer eens aan de gang gegaan bij de sprint... nog niet al te constructief, maar je moet toch wat :D en zo kunnen jullie tenminste zien dàt ik er wat aan doe!

Aangezien de Sprint letterlijk klem tussen de rotzooi stond besloot ik om eerst maar weer eens op te ruimen. Er lag nog verschrikkelijk veel 33-spul van de QV waarvan ik een groot deel toch nooit meer ga gebruiken en aangezien de ruimte niet echt onbeperkt is moest er maar eens wat weg. Nou, dat heb ik geweten: Het leverde een hele Lancer vol zooi op! Twee uitlaatspruitstukken die te rot waren om ooit nog iets mee te kunnen, 2 achterdeuren van de 33 die te slecht waren om aan iemand cadeau te doen, motorkap idem dito. Eindeloos veel oud staal, veels te veel autogordels, een paar kromme wielen met lekke banden... een kapotte voorruit... er kwam echt geen einde aan :D

Past dat allemaal in een vieze ouwe japanse sedan? nou euh, ja en nee :D

Afbeelding

Dicht zaltie! Euhm, oeps, gelukt :oops: :P Nahja, bij deze auto mag 't :wink:

Afbeelding

Uiteindelijk zat het er allemaal in, en zaten wij klem tegen 't dashboard. Naar de stort... kom je erachter dat die dicht is op Hemelvaartdag. Fijn :oops: Dus dat wordt zaterdagochtend nog ff naar de stort dan! Ghe, staat er 2 dagen zo'n hok vol zooi voor de deur. Morgen maar gewoon mee naar m'n werk rijden dan? Ik ga 't er toch echt niet eerst weer uithalen!

Afbeelding

Zo en toen kon je er weer omheen lopen... gelijk maar ff op andere wielen (om deze zitten banden waar nog wèl lucht in blijft zitten, wel zo prettig) gezet en op de voorgrond de motor die we weer uit 't plastic gegraven hebben. Dat wordt 't eerstvolgende project... uit elkaar en weer in elkaar. Nadat er nog een paar stukjes sprint teruggeweest zijn naar de spuiter, want ik heb toch een paar slordigheidjes gevonden waar ik niet ultiem over te spreken ben. Beetje jammer, maar ik ga er vanuit dat het nog wel netjes opgelost wordt.

Afbeelding


Trouwens voor de minder oplettende meelezers: Lees dit ook ff :D hoe meer zielen hoe meer vreugd!

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3101

Zo, 't was weer een hoop verhaal en weinig voortgang, dat dus hopelijk binnenkort :D
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma mei 09, 2005 00:12

Ai, zou de 15'de er ook graag bij zijn, maar ben dan helaas bezet, zou wel nog proberen de 15'de vrij te maken, maar hoogstwaarschijnlijk geen type2( en ikke) dan.
En Stof, maak je geen zorgen over die japanner, die ziet er echt nog vele malen beter uit als mij 33'je, die lijkt dus echt nergens meer op, nou, van een afstand, en in het donker is ie nog best mooi.

En niet het nuttige 33 materiaal weggooien he, zet dan ff een advertentie, misschien, en hoogstwaarschijnlijk zitten er onderdeeltjes bij die ik dan weer nodig heb, of een van de andere 33 type2 eigenaren :wink: , ook zooi is soms bruikbaar voor iemand anders :roll: .

Je sprint begint er wel weer steeds meer auto uit te zien, succes, maar dat zal allemaal wel lukken, als ik je werk zo zie.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 03, 2005 22:37

't is niet te geloven, eindelijk weer kans gezien om wat te doen!

Na een paar teleurstellende weekenden (elke keer na een uur erachter komen dat je een bepaald boutje, rubbertje of wat dan ook mist, of dat je wakker wordt en toch een grotere kater blijkt te hebben als je gehoopt had) eindelijk weer 's iets gedaan wat ook op een foto nog wel iets lijkt. Dus; voortgangsupdate!

Vandaag; het monteren van de (als) nieuwe voorwielophanging:

het oude spul dat eronder vandaan kwam; hier en daar flink meegepakt door de spuiter! Geeft niet, daarom zat het er nog onder...
Afbeelding

Het nieuwe ernaast in exploded view... maar dan in 't echt. Met nieuwe draagarmrubbers en stabilisatorstangrubbers
Afbeelding

Dat gat daar is nog wel erg leeg... dàar moet 't dus in!
Afbeelding

Tering wat is zo'n subframebalk onhandig als je in je eentje bent; maar 't lukt... dit gaat er al op lijken;
Afbeelding

Oohh... glimmende boutjes op rooie lak...
Afbeelding

O wacht, remmen zijn ook handig natuurlijk... voor als er ooit een motor in komt
Afbeelding

En dan ladies & gents... een verlaagde sprint veloce! 35 mm verlaagd... middels gele koni's en progressieve savaliveren! Wat valt dat wiel al mooi in 't spatbord he!!

Afbeelding


Je moet ergens beginnen... vrees alleen dat ik die laatste 2 bevestigingen van de stabi-stang pas vastkrijg als er een motor inligt... daar zit iets teveel voorspanning op... als ik probeer die in lijn te trekken til ik de hele auto op. Euhm, tja... en aangezien ik m'n eentje was heb ik die strijd na een half uur en een flinke jaap uit m'n linkerpoot maar opgegeven tot een volgende keer :(
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 03, 2005 23:19

Goed bezig ! Uh, die nieuwe ophanging is toch wel ook van een Sud/Sprint?

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma jul 04, 2005 05:11

Goed bezig ! Uh, die nieuwe ophanging is toch wel ook van een Sud/Sprint?
33 type 2
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Terug naar “Projecten”