Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

siliconen remvloeistof

ma jan 24, 2005 21:00

http://www.classicpassion.nl/siliconen_ ... _dot_5.php

Veel Harley Davidson rijders en een aantal klassieke auto eigenaren gebruiken i.p.v. de gebruikelijke remvloeistof zogenaamde siliconen remvloeistof dot 5.0
Het grote voordeel hiervan is dat het niet hygroscopisch is en daarom nooit ververst hoeft te worden. Tevens zal uw klassieker na een langere termijn van stilstand geen last hebben van gecorrodeerde remzuigers.


--------
kan ik dit gebruiken in mijn Bertone en hoeft het echt niet ververst te worden.....
156

Gebruikersavatar
John
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 00:25
Locatie: Arnhem

RE: siliconen remvloeistof

ma jan 24, 2005 21:24

Pas op, je kunt het er niet zo ingooien. Je moet terdege weten waar je mee bezig bent. Elk onderdeel van de rem of koppeling dient uit elkaar te worden gehaald tot op de laatste seal of o-ring en daarna worden gereinigd met spiritus. Leidingen flushen of vernieuwen.
Voordelen : geen aantasten van de lak bij knoeien, en een smerende werking (in combinatie met rubberen leiding blijft de remvloeistof brandschoon dit itt rubber en synthetische vloeistof ! Verder trekt synthetische vloeistof water aan en dat verlaagt het kookpunt. DOT 5 kent die eigenschap niet, MAAR... als er water in het systeem komt, kan het leiden tot druppelvorming wat weer corrosie kan veroorzaken.
Dus bezint voor je begint.

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: siliconen remvloeistof

ma jan 24, 2005 21:55

dank :!:
156

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

Re: RE: siliconen remvloeistof

ma jan 24, 2005 22:03

Pas op, je kunt het er niet zo ingooien. Je moet terdege weten waar je mee bezig bent. Elk onderdeel van de rem of koppeling dient uit elkaar te worden gehaald tot op de laatste seal of o-ring en daarna worden gereinigd met spiritus. Leidingen flushen of vernieuwen.
Voordelen : geen aantasten van de lak bij knoeien, en een smerende werking (in combinatie met rubberen leiding blijft de remvloeistof brandschoon dit itt rubber en synthetische vloeistof ! Verder trekt synthetische vloeistof water aan en dat verlaagt het kookpunt. DOT 5 kent die eigenschap niet, MAAR... als er water in het systeem komt, kan het leiden tot druppelvorming wat weer corrosie kan veroorzaken.
Dus bezint voor je begint.
Hoe kan er water in het systeem komen als je gebruik maakt van DOT 5 remvloeistof?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
John
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 00:25
Locatie: Arnhem

Re: RE: siliconen remvloeistof

ma jan 24, 2005 23:24

Hoe kan er water in het systeem komen als je gebruik maakt van DOT 5 remvloeistof?[/quote]

Op dezelfde manier als bij Dot 4 en 5.1 .

DOT5 fluid does not absorb water. This means the boiling point will remain relatively stable, but it also means that any water that does get into your brake system will tend to form pure water pockets, which could cause brake corrosion.

Terug naar “Algemene Technische vragen”