Pagina 1 van 1
olie Sensor 75 ts
Geplaatst: zo dec 11, 2005 17:15
door De Freker
Dag mensen....
Even een vraagje.....als je voor de motorruimte staat (gezicht naar auto

) dan zit er aan de rechterkant van het bllok, vlak achter de dynamo (het kabetlje van deze sensor loopt ook langs de dynamo) een sensor, vlakbij de oliepijlstok.
Aan de andere kant van het blok zit de olieDRUK sensor, waar is deze sensor aan de rechterkant dan voor? Is die dan voor de (minimum)hoeveelheid olie? dus als er te weinig in zit gaat het rode lampje op dash branden......? klopt?
Want dat kabeltje is losgeraakt en dus ging het lampje branden, maar mn oliedruk is nog in orde (4 bar).
Echter dan zou dat lampje nu continue moeten blijven branden toch? maar dat is niet het geval! dus ik snap het eigenlijk niet......
Wie helpt?
Dank.
Grt, Freek
RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: zo dec 11, 2005 17:50
door Dottore M
Deze meet of er sowieso oliedruk is.
RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: ma dec 12, 2005 21:08
door Alessandro
Om te beginnen vind ik het lastig om jouw verhaal te lezen.

Een auto heeft maar één rechterkant en één linkerkant alsook voorkant, achterkant, onderkant.............zucht.
Dus ik ga jou even duidelijk vertellen dat:
a) linksvoor op het blok zit de schakelaar/ sensor voor het oliedruklampje,
b) rechtsvoor op het blok zit een sensor voor het (te lage) olieniveauverklikkerlampje,
(waar je dus niet op kunt vertrouwen: Ik ken een blok wat in de soep liep door een te laag olieniveau en dooruitvolgend geen oliedruk, zonder dat dat lampje ooit maar gewaarschuwd had!
Alsook een ander blok, dat wegens het ontbreken van een oliedop al ruim 2,5 liter olie had verloren, dus het peil stond 1,5 liter (!) onder het min. en daarbij ging ook nog geen lampje branden)
c) rechtsachter op het blok zit de oliedruksensor voor het aansturen van je oliedrukmeter.
Zo.

RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: ma dec 12, 2005 21:30
door Marco
Biuj mij kinppert wel het lampje bij de oliedrukmeter, maar dr zit wel genoeg olie in (peil iedere week) en hij geeft ook nog genoeg oliedruk aan.......
Dus dan is bij mij de sensor links voor op mn blok waarschijnlijk stuk ?
Groeten Marco
Re: RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: ma dec 12, 2005 22:03
door Alessandro
Biuj mij kinppert wel het lampje bij de oliedrukmeter, maar dr zit wel genoeg olie in (peil iedere week) en hij geeft ook nog genoeg oliedruk aan.......
Dus dan is bij mij de sensor links voor op mn blok waarschijnlijk stuk ?
Groeten Marco
Ja!

RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: ma dec 12, 2005 23:07
door Marco
Dank U
Groeten Marco
Re: RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: di dec 13, 2005 09:07
door ronald
Om te beginnen vind ik het lastig om jouw verhaal te lezen.

Een auto heeft maar één rechterkant en één linkerkant alsook voorkant, achterkant, onderkant.............zucht.
Dus ik ga jou even duidelijk vertellen dat:
a) linksvoor op het blok zit de schakelaar/ sensor voor het oliedruklampje,
b) rechtsvoor op het blok zit een sensor voor het (te lage) olieniveauverklikkerlampje,
(waar je dus niet op kunt vertrouwen: Ik ken een blok wat in de soep liep door een te laag olieniveau en dooruitvolgend geen oliedruk, zonder dat dat lampje ooit maar gewaarschuwd had!
Alsook een ander blok, dat wegens het ontbreken van een oliedop al ruim 2,5 liter olie had verloren, dus het peil stond 1,5 liter (!) onder het min. en daarbij ging ook nog geen lampje branden)
c) rechtsachter op het blok zit de oliedruksensor voor het aansturen van je oliedrukmeter.
Zo.

Simpel. Bakboord en stuurboord. Links en rechts, maar dan ALTIJD gezien naar de rij (vaar) richting toe. Nooit meer confused hoe je moet gaan staan en waar je je rug naar toe moet keren.

RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: di dec 13, 2005 09:10
door Michel
inlaat en uitlaatzijde werkt ook

RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: di dec 13, 2005 09:14
door ronald
Bij een boxer of een V6?

RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: di dec 13, 2005 09:17
door Michel
in dit geval, bij een TS he grapjas

Re: RE: olie Sensor 75 ts
Geplaatst: di dec 13, 2005 10:15
door kroehlur
Simpel. Bakboord en stuurboord. Links en rechts, maar dan ALTIJD gezien naar de rij (vaar) richting toe. Nooit meer confused hoe je moet gaan staan en waar je je rug naar toe moet keren.

Nearside/farside? De juiste termen bestaan al dus waarom termen uit het natte element overnemen? Enige probleem met nearside/farside is dat niemand in Engeland weet welke wat is en waarom.
Ik keer mijn rug naar dit topic.