Pagina 1 van 1

123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: wo nov 14, 2018 16:18
door Spiderben
Ik heb een spider 2.0 uit 1984 geïmporteerd uit America met elektronische ontsteking bosch, injectie vervangen door dubbele carburateur
Mijn alfa garage Stevens Puth wilde een 123 ignition plaatsen maar krijgen deze niet afgesteld. Stationair wel maar met gas geven gaat de motor
stotteren. Ook zit het 'nulpunt' van de 123 ignition verdraaid tov het originele nulpunt bosch injectie. Eric heeft het nulpunt van de cylinders tov de
oliepomp afgesteld dus deze staat nu volgens fabriek
Erik weet niet waar hij het moet zoeken iemand van jullie wel? (123 ignition weet het ook niet)
Ik heb er helaas onvoldoende verstand van dus niet al te technische antwoorden indien deze voorhanden zijn.

Probleem was/is dat de huidige ontsteking verloop tijdens rijden en hebben deze maar vastgelijmd als noodoplossing. Loopt nu wel goed.
Indien er iemand een elektronische bosch ontsteking heeft die wel goed is ???

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: wo nov 14, 2018 21:59
door jan1300
Bosch nummer?

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: do nov 15, 2018 16:15
door Spiderben
Waar staat dit nummer?

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: do nov 15, 2018 18:32
door jan1300
Op de Bosch ontsteking.
Op het metalen huis buitenzijde.

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: do nov 15, 2018 19:27
door HAAK28
Bobine ook vernieuwd? Kan zomaar zijn dat de bobine voor de elektronische onsteking niet goed is voor de 123.

Ik heb een geschikte bobine eventueel (nieuw).

Ik heb eventueel ook een boschverdeler die is omgebouwd naar hallgever (zonder contactpunten) voor je.

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: vr nov 16, 2018 10:02
door Spiderben
Dank voor jullie meedenken tot nu toe.

Kan ik de verdelerkap loshalen en ontsteking eruit halen zonder instelling te wijzigen?

Bobine is niet vernieuwd was niet nodig volgens garage??

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: vr nov 16, 2018 10:14
door HAAK28
De kap wel, de verdeler niet, dan ben je het juiste ontstekingstijdstip kwijt.

De bobine mag een maximale weerstand hebben voor de 123. 3 ohm dacht ik. Lager is beter.

Is het een 123 met 16 standen, of een tune(programmeerbaar)?

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: vr nov 16, 2018 13:07
door Ruviano
Bij mij was de printplaat van de 123 ontsteking stuk.... komt wel vaker voor blijkbaar. Nu inmiddels twee keer gehad met verschillende nordjes. Beide ontsteking

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: ma nov 19, 2018 13:05
door Spiderben
Is/was een 123 ignition met 16 standen.

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: ma nov 19, 2018 13:32
door HAAK28
Zou nog kunnen dat hij op de verkeerde stand heeft gestaan, maar in principe zou hij op alle standen wel moeten willen lopen.

Hoofdverdachte is bij mij de bobine.

Re: 123 ignition op spider 1984 amerikaanse versie

Geplaatst: vr nov 23, 2018 11:16
door Bog75
Wat bedoel je trouwens precies met het nulpunt van de 123? Dit ding stel je toch 1 keer op 0 af en dan staat hij altijd feilloos?

Ik heb een tune/Bluetooth. Zelfs met slecht ingestelde curve draait ie goed genoeg. Rijd rally's ermee dus vraag er veel van. Zeer tevreden over eerlijk gezegd. Wel altijd goede bobine gebruiken. Heb nu een blauwe Bosch, dat werkt best goed, vermoed dat er nog wel wat beters is overigens.