Helaas nog geen tijd gehad om 'm uit te lezen (moet echt een OBD-unit vragen aan sinterklaas dit jaar).
Maar denk dat het inderdaad de schakelaars bij de pedalen zijn. Gister een kleine 700km gereden, dus tijd genoeg om wat scenario's te testen
- CC gaat inderdaad wel standby (tot <100km/u) na het starten. Eenmaal uit gaat hij niet meer aan
- CC in standby is niet te gebruiken. Als ik 'm "vastzet" op 80 km/u en gas loslaat zakt hij gewoon terug in snelheid.
- MM-lampje gaat aan nadat ik vlot invoeg op de Autobahn
- Eenmaal geparkeerd, contact uit, alle pedalen even paar keer indrukken, starten, "Check OK"
- Later op de snelweg ging het lampje weer aan na een vergelijkbare invoeg-actie
- Na anderhalf uur filerijden kon ik niet meer gas geven dan "halfgas". Pedaal dieper indrukken had geen effect, in IV en V niet.
- Nadat ik op de parkeerplaats het contact uit/aan had gezet deed alles het weer, maar na 10-15 minuten zelfde euvel.
- Dacht even aan een noodloop, maar dat kon ik volgens mij ook uitsluiten. Ik kon wel versnellen van 100>130 km/u, maar het duurt heel lang (want halfgas)
- Koppelingsschakelaar is sowieso naar de haaien. Gisteravond (dom achteraf) voor het stoplicht op Kleinpolderplein even contact uit en aan (want dat hielp een uur eerder ook). Vervolgens zal je net zien dat hij niet wil starten. Toch veilig aan de kant gekregen, paar keer koppelingspedaal ingedrukt en toen startte hij weer. Alsof de schakelaar is blijven "hangen". Kan me voorstellen dat de auto niet kan starten als de computer "denkt" dat het koppelingspedaal niet is ingedrukt.
Op naar Tuynder voor een nieuwe schakelaar
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09